
Makelaardij Hoekstra Leeuwarden

Informatie over Makelaardij Hoekstra Leeuwarden
Openingstijden
- maandag: 08:30–17:30
- dinsdag: 08:30–17:30
- woensdag: 08:30–17:30
- donderdag: 08:30–17:30
- vrijdag: 08:30–17:30
- zaterdag: Gesloten
- zondag: Gesloten
Woning (aan)kopen, taxeren of verkopen? Zoek je een huurwoning? Schrijf je in op de woning van je keuze op de website hurenbijhoekstra. Op zoek naar bedrijfsruimte of een (VvE) beheerder voor vastgoed? Bij ons vindt u alles onder 1 dak! Met ons team van circa 80 enthousiaste medewerkers in Leeuwarden, Heerenveen, Sneek, Joure, Groningen en Almere staan wij elke dag voor u klaar! Hoekstra Natuurlijk!
Makelaardij Hoekstra Leeuwarden: Meningen
Negatieve ervaring: Waardeloos bedrijf, ga NOOIT van Hoekstra huren! Wij zijn vorige maand genoodzaakt verhuisd omdat wij een jaar lang hebben moeten leven in een appartement vol met zwarte schimmel. Een jaar lang hebben wij contact proberen te krijgen met Hoekstra voor een oplossing maar je wordt compleet genegeerd. Het was zelfs zo erg dat wij onze bank, gordijnen, en matras weg hebben moeten gooien omdat het overal in trok. Pas als je je huur niet betaalt kun je ze spreken, maar uiteraard weer niet over het probleem. Wij zijn genoodzaakt verhuisd in verband met gezondheidsproblemen die ontstaan zijn door zwarte schimmel in het appartement dat wij huurden van Hoekstra. Doe jezelf een plezier en huur nooit van deze partij want ze behandelen je onmenselijk.
Negatieve ervaring: Wat een akelige maatschappij Hoekstra, innen even een hele maand VVE terwijl de overdracht halverwege de maand is. Zij hebben een opstalverzekering en vergoeden niet het nieuwe slot in de deur. Slechte service na 3 maanden wordt de riolering pas gemaakt waardoor ik behoorlijk ziek ben geweest. Willen zich niet bemoeien met een confrontatie bestuur VVE akkersplein. Blokverwarming wordt pas in februari en niet tijdens de overdracht van de verkoop. Maar ze staan dan ook heel slecht bekend met hun service……
Fantastische ervaring: Nadat ik ben verhuisd vanuit Leeuwarden naar Limburg hebben wij via Hoekstra Vastgoedbeheer een nette woning kunnen huren. Door privé omstandigheden zijn we weer terug naar het Noorden gegaan. Door Hoekstra Vastgoedbeheer zijn wij hierin goed geholpen en hebben wij een plek / huis kunnen huren. Al met al heeft Hoekstra Vastgoedbeheer zich van haar beste kant laten zien.
Negatieve ervaring: Mocht je in Eindhoven een appartement willen huren vanuit Hoekstra, dan wil ik je vragen hier nog een keer over na te denken. Ik huur ruim 7 jaar en de service wat betreft de onderhoud is beneden niveau. Contact krijg je bijna niet en als je eenmaal contact hebt word je niet serieus genomen. We hebben in de winter van 2023/2024 flinke wateroverlast in de berging gehad niet opgelost werd, waardoor het water hoger kwam te staan en veel spullen beschadigd zijn wat niet had gehoeven als zij dit op tijd verholpen hadden, wat ze niet wilden. Zo kan ik nog een tal van situaties beschrijven. Conclusie is: niet huren bij hen.
Dag Maud, onze excuses dat we wat laat reageren op jouw review. Wat vervelend dat jij het zo ervaren hebt. We willen graag in contact komen met jou, zodat we kunnen uitleggen hoe de situatie is ontstaan. En wat de eigenaar van het pand heeft gedaan om de situatie op te lossen. Je kunt ons ook een mail sturen via [email protected] met je naam, achternaam en telefoonnummer, zodat we jou kunnen bellen. We horen graag van jou.
Negatieve ervaring: Komen geen afspraken na. Waardeloos bedrijf
Fantastische ervaring: Hele nette makelaar (verhuur), onderhoud en service is prima in orde. Staan je snel en vriendelijk te woord, zowel per e-mail als telefonisch. Ze denken met je mee in conflictsituaties? en zijn bereid te helpen. Wanneer je op zoekt bent naar een betrouwbare makelaar, zou ik via Hoekstra huren!
Dag Jessica, heel erg bedankt voor jouw mooie review.
Negatieve ervaring: Ik sluit mij volledig aan bij de review van Lars Joustra. Nog steeds wachtend op de eindafrekening van 2022 met de daarbij horende tegemoetkoming/energiecompensatie.
Negatieve ervaring: Waardeloze vastgoedbeheerder. Wij wonen in een door Hoekstra beheerd pand in Sneek, waarbij gas en elektra via een voorschot aan Hoekstra wordt betaald. Hoekstra belooft en is wettelijk verplicht om elk jaar af te rekenen, maar heeft dit al jaren niet gedaan. Daarbij heeft Hoekstra diverse energiecompensaties door de overheid in ontvangst genomen (á 2000 euro per appartement). Bovendien hebben wij teveel voorschot betaald. In juli 2023 beloofde Hoekstra af te rekenen (overigens al te laat), maar heeft dit ondanks veel communicatie nooit gedaan. Inmiddels is ook de afgelopen periode wettelijk gezien te laat en is er al 2 en half jaar niet afgerekend. Als kers op de taart verkoopt Hoekstra ons appartement aan een andere beheerder in november 2023. Sinds dien is er amper communicatie. Hoekstra verzaakt de informatie rondom financiën en afrekeningen met de nieuwe beheerder te delen, waardoor er niets kan worden afgerekend. Ondertussen heeft zij wel alle teveel betaalde voorschotten en compensaties in eigen zak gestoken. Ze waren wettelijk verplicht en hebben belooft dit uiterlijk voor 1 juli 2024 te doen, maar laten niets meer van zich horen. Er is veel gemaild met Erwin van de financiële administratie, maar hij komt geen afspraken na. Zo belooft hij in mails er op terug te komen, reageert vervolgens niet, dan is er weer iemand ziek en dan is het weer te druk. Let wel, dit gaat dus al sinds vorig jaar juli (!) zo. Inmiddels is het laatste mailtje "Helaas gaat het deze week niet lukken om u verder te kunnen helpen. Mijn collega is deze week ziek. Volgende week doen we weer een poging.", gedateerd 23 mei 2024. Daarna heb ik nooit meer iets van hem vernomen. Wij als huurders hebben aangeboden te helpen. Zo hebben we Excel sheets met het verbruik toegezonden, aangeboden op kantoor te helpen met uitzoeken en voldoende voorzetten gegeven. Hoekstra weigert elke communicatie en deelt geen kostenoverzicht o.i.d.. Het leidt allemaal tot niets behalve een hoop frustratie. Inmiddels is alle hoop verloren dat wij het geld terugkrijgen. Het lijkt een zootje te zijn op de financiele beheerafdeling. Wat een beroerde organisatie, dat je zo met huurders en een professioneel koper om gaat. Er zal vast geen opzet in zitten maar Hoekstra heeft ons geld in eigen zak laten verdwijnen en weigert ons nu elke vorm van hulp. Wat bovendien onze verbazing schetst is dat netbeheerder Liander aangeeft dat er sinds maart 2023 geen energiecontract meer op het gebouw zit en er een zaak bij een gerechtsdeurwaarder loopt. Hoekstra lijkt dus ook dit verzaakt te zijn. Mogelijk wil ze hierom ook niet afrekenen omdat er zelfs bij hun geen inzicht in de gemaakte kosten bestaat. Deze worden nu mogelijk tegen het allerhoogtste tarief in rekening gebracht. Hierbij de waarschuwing om NIET je vastgoedbeheer onder te brengen bij Hoekstra!!! En overweeg als potentieel huurder of je wel een huis wil huren via deze partij. Helaas betalen wij een flinke prijs voor deze waarschuwing. Wij zullen blijven doorgaan tot Hoekstra zijn beloften nakomt. Onze gegevens zijn bij Hoekstra bekend. Mochten er meer huurders of partijen gedupeerd zijn dan hoor ik dat graag.
Negatieve ervaring: Komen afspraken niet na. Ga hier niet heen!
Negatieve ervaring: Twee dagen lang meerdere malen moeten bellen om überhaupt met de juiste persoon in contact te komen, om vervolgens eindelijk diegene aan de lijn te krijgen om dan totaal onsympathiek te woord te worden gestaan. Geen begrip voor de situatie van de potentiele koper, geen communicatieve vaardigheden, geen respect noch begrip voor beloftes die door de collega's reeds aan ons werden gedaan. Initieel prettige gesprekken gehad met meerdere receptionistes/collega's/telefonisten (?) waarbij er werd aangegeven dat het zeer druk was en de makelaar zelf graag de afspraken inplant. Prima, ik zou terug gebeld worden. Meerdere malen gebeld, met elke keer de belofte dat ik teruggebeld zou worden. Bij het 2e telefoontje van mijzelf reeds aangegeven dat ik anders het tijdslot die nog beschikbaar was wilde hebben omdat het anders wellicht al weggegeven zou worden en er geen verdere mogelijkheden tot bezichtigingen zouden komen. Dit zou geen probleem worden, en een moment voor bezichtiging wat ons beter zou schikken zou zeker mogelijk zijn. Eindelijk na een reeks van 6x bellen over 2 dagen de makelaar aan de lijn waarmee de afspraak gemaakt kon worden...Toen was er geen enkel moment meer beschikbaar (incl. die ik reeds wilde bezetten), en de tijdslot die 10 seconden voor het doorverbinden nog open zou zijn (door afbellen van een afspraak) zou er ook niet meer zijn... wat een slechte service en (interne) communicatie! Ook in het gesprek aangegeven dat wij onze (schoon)ouders laten bezichtigen wanneer wij zelf verhinderd zijn gezien wij zelf niet uit de buurt komen en huizen erg snel weggaan nu. Geen enkele makelaar die er een probleem van maakt, maar dhr die ik aan de lijn had had er totaal geen begrip voor > ''dat gaan we niet doen hoor, jullie moeten de beslissing maken''. Nou, dat kunnen wij prima o.b.v. de beoordeling van onze (schoon)ouders die ons moeten aangeven of het huis technisch in orde is, wat de gebreken zijn, of de prijs eerlijk is, etc. (hebben we reeds eerder gedaan, en zij hebben er veel ervaring mee). En buitenom dat zouden wij dat prima zelf mogen beslissen zou ik zeggen. Hij zou ons zogenaamd nog terug bellen, maar gezien de communicatieve vaardigheden en dat dit eerder in gebreke is gebleven geloven wij daar niet zoveel meer van. Een zeer nare nasmaak aan overgehouden, helaas. Het huisje leek nochtans prachtig, maar buitenom dat de markt al uitdagend is momenteel slaagde deze makelaar erin om er nog een schep bovenop te doen.
Negatieve ervaring: Als ik 0 sterren had kunnen geven, had ik dat gedaan. Wat een waardeloze, onprofessionele en chagrijnige werknemers heeft dit bedrijf zeg. Er wordt werkelijk geen enkele moeite gedaan voor een klant (die overigens jullie geld binnen brengt) en klanten worden behandeld met een arrogantie die ik nooit eerder heb gezien. Alstublieft, als u twijfelt: ga niet met dit bedrijf in zee!!!! Je komt van de regen in de drup terecht.
Hallo Z.Zz. We komen graag persoonlijk in contact met jou, zodat we de situatie nader met jou kunnen bespreken. Je kunt ons bereiken via 058 233 7 333, vraag naar de afdeling communicatie.
Negatieve ervaring: Al sinds augustus is hier de slagboom kapot voor het parkeren van de bewoners dat beheerd wordt door Hoekstra, waardoor de parkeerruimte nu gebruikt wordt voor een dagje stad of carpool. Hierdoor hebben wij, diegene die hier wonen, zelf geen plek om te parkeren. Al meerdere keren gebeld naar Hoekstra maar die schuiven het af op een lange levertijd.
Beste Silke, Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de vervanging van de slagboom op jullie woonterrein. De eigenaar van de woningen van jullie gebouw is vanaf het begin op de hoogte gebracht van de voortgang. Daarnaast zijn er voor bewoners flyers opgehangen over de nieuwe slagboom. Het klopt dat er helaas een lange levertijd zit op de slagboom; halverwege maart wordt deze vervangen. Mocht je in de toekomst vragen hebben over het beheer van het gebouw, dan kun je het beste een mail sturen aan [email protected]
Negatieve ervaring: Woonachtig in een appartementencomplex in Leeuwarden waarbij Hoekstra het terrein beheerd, evenals de VVE. Sinds half augustus is de slagboom kapot en dat is nu nog het geval. Al 7 MAANDEN aan het wachten op een nieuwe slagboom. Iedereen parkeert zijn auto hier maar die hier niet woont. Parkeren is dus drama. Hoekstra zegt dat er een lange levertijd zit op een nieuwe slagboom, maar 7 maanden?! De buurtbewoners hier en ik zijn het meer dan zat. Arrogantie ten top en je verschuilen achter de monopoliepositie in de vastgoed en makelaardij.
Beste Robert, Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de vervanging van de slagboom op jullie woonterrein. De eigenaar van de woningen van jullie gebouw is vanaf het begin op de hoogte gebracht van de voortgang. Daarnaast zijn er voor bewoners flyers opgehangen over de nieuwe slagboom. Het klopt dat er helaas een lange levertijd zit op de slagboom; halverwege maart wordt deze vervangen. Mocht je in de toekomst vragen hebben over het beheer van het gebouw, dan kun je het beste een mail sturen aan [email protected]
Negatieve ervaring: Corrupt zootje huren in de Kooimeer
Negatieve ervaring: Een malafide groepje onprofessionele en emotionele mensen, die er niet voor schromen om jou een poot uit te draaien. Mijd dit bedrijf, als je kunt.
Negatieve ervaring: Kijk uit als je van deze Makelaar een huis koopt. Wij hadden een 'perfect huis' alles zou goed geregeld en onderhouden zijn. Achteraf bleek meer dan 1/3 van de lijst van zaken gelogen te zijn. Geloof niets wat ze zeggen, maar doe zelf onderzoek. Helaas hadden wij ook pech met de bouwtechnische keuring, waardoor dit niet eerder boven water is gekomen.
Negatieve ervaring: Slechtste makelaar ooit! We hebben een ongelooflijk vreselijke ervaring met hen gehad, dus de 2.4 is goed verdiend. We gingen naar een bezichtiging van een huis dat we echt leuk vonden, hebben een paar biedingen gedaan, en belden ze twee keer voor een update. Bijna 7 weken gewacht op een antwoord, om erachter te komen dat ze het huis al verkocht hadden zonder ons te laten weten. Bij elk telefoontje dat we deden, kregen we als excuus dat hun agent 'op vakantie' was, maar iedere keer weer werd zijn zogenaamde vakantie verlengd. Probeer niet een huis te kopen via dit bureau, het is een verspilling van je tijd!
Fantastische ervaring: Eerlijk gezegd had ik een fantastische ervaring. Willem hielp me om een huis te vinden met een geweldige deal en begeleidde me door het hele proces. Ik heb niets slecht te zeggen over dit bureau:)
Negatieve ervaring: We zijn maanden aan het wachten tot ze iets simpels als een afrekening stookkosten sturen of het organiseren van een VVE-vergadering. Ze komen afspraken niet na en reageren niet op mailtjes. Meerdere bewoners hebben verschillende keren gebeld om te proberen wat voortgang te boeken, maar ze voeren gewoon niets uit. Waardeloos VvE beheer.
Negatieve ervaring: Deze makelaar wil alleen maar verkopen over de klachten van een verkocht huis willen ze niks weten verkopen huizen zonder de wettelijke rookmelders verkopende partij hebben geen melding plicht over gebreken van hun huis als je je hier melding over maakt krijg je een grote bek terug KOOP HIER GEEN HUIS VAN DEZE MAKELAAR
Negatieve ervaring: Nog steeds aan het wachten op de terugbetaling van de borg. Ze zeiden dat het proces van het terugbetalen van de borg tot 6 weken kan duren. Het zijn nu 11 weken. Ik heb hun kantoor 3 keer gebeld. De eerste keer zeiden ze dat de enige persoon van Administratie niet op kantoor is, dus ik moest de volgende dag terugbellen. De tweede keer vertelde de dame van Administratie me dat ik op haar achterstandlijst sta en dat ze de borg die vrijdag van die week zal overmaken. 2,5 weken later is de borg nog steeds niet overgemaakt. Ik belde een derde keer. De dame van Administratie is om 14:00 niet op kantoor, dus ik werd gesuggereerd om maandag opnieuw te bellen. Dus na bijna 3 maanden wachten nog steeds geen geld.
Negatieve ervaring: Zeer frauduleuze en onbetrouwbare makelaar. Misbruiken al jarenlang hun monopolie positie in Friesland door hun schaamteloze manier van werken.
Negatieve ervaring: 6 weken met kapotte deurbel en interkom
Negatieve ervaring: Wat een waardeloze makelaar. We wilden graag een bezichtiging op de Wommelserweg. Helaas konden we alleen op zaterdag ( we wonen ver). Je krijgt al moeilijk een makelaar te spreken. Hij belooft je terug te bellen, maar dit gebeurt gewoon niet. Je stuurt een mail, maar ook deze wordt niet beantwoord.....lekker zo'n makelaar. Je zou je huis maar willen verkopen... Els Preeker
Negatieve ervaring: Vreselijk slecht! Ik was op zoek naar een appartement in friesland, helaas beheerd hoekstra bijna alle appartementen, ik heb veel persoonlijke informatie moeten inleveren, en heb nooit meer wat teruggehoord! Schandalig slecht bedrijf, ben zelf ook langs geweest in leeuwarden, ze zijn echt zeer onvriendelijk tegen klanten en echt de slechtste makelaardij die ik ooit ben tegengekomen! Niet hier iets huren!
Negatieve ervaring: Al weken mails aan het sturen. Onze elektriciteit was niet geaard. We hebben weken niks kunnen doen, niet koken, niet wassen ivm de levensgevaarlijke situatie. We vragen een passende oplossing omdat je toch de volle mep huur betaald maar nauwelijks iets hebt gebruikt in huis en hun antwoord is het is opgelost klaar. Hoe houd je je huurder tevreden?! Nou zo niet!! Zo zijn er nog meer dingen wat echt stukken beter kan.
Fantastische ervaring: Willem, we zijn ontzettend blij met onze nieuwe woning. Groet Henri en Carla ( denk aan Fijenoord!!!)
Fantastische ervaring: Wacht nog steeds op een appartement in saxenstate te Franeker
Positieve ervaring: Vriendelijk en behulpzaam
Negatieve ervaring: Communicatie "0" reageren nergens op! Werkelijk een verschrikkelijke partij om zaken mee te doen! En durven je nog allerlei voorstellen te doen waar je je nog afvraagt of dit nog wel past binnen de wet.
Fantastische ervaring: Helpen super goed bij onze toch naar een nieuwe woning. En ik begreep dat ze in het hele traject kunnen ontzorgen. Hopelijk krijgen we bjnnenkort een nieuwbouwwoning.
Fantastische ervaring: Ik ben er langs gefietst.
Negatieve ervaring: Onvriendelijk personeel en totaal geen inzicht in hoe het proces van woning toewijzing verloopt, lijdzaam afwachten en vervolgens na 5 weken nog niks horen waarna de woning al verhuurd blijkt. Wel nodige kosten gemaakt en veel privacy gevoelige info verstrekt aan firma. Mijn ervaring komt overeen met de zeer slechte reviews wat een slechte service
Negatieve ervaring: Belachelijk wat zij van een huurder verwachten. Studenten hebben bij Hoekstra niks meer te zoeken. Ik zou vooral naar een ander bedrijf kijken!
Negatieve ervaring: Aanvraag voor een huurwoning gedaan, hierbij werd extreem veel (privacy gevoelige) informatie gevraagd. Na alle gegevens met veel moeite bij elkaar gezocht te hebben en kosten gemaakt te hebben voor o.a. BPR uittreksel, jaarrekening, etc. na enkele dagen nog even gebeld. Daarbij werd aangegeven dat het erg druk is en het maar liefst 2 weken duurt voor een aanvraag is afgerond. De inschrijving op 21 september afgerond, nu op 12 oktober nog steeds geen bericht, dat terwijl de woning nog leeg lijkt te staan. Zelf hebben we inmiddels een andere woning gevonden, maar zonde dat een woning in beheer van een pensioenfonds door toedoen van de makelaar zo lang leeg blijft staan terwijl er voldoende vraag is uit het middensegment. Daarbij zou een bericht richting ons wel netjes zijn, gezien we zelf zoveel moeite hebben gedaan om alle informatie zo snel mogelijk bij elkaar te krijgen.
Negatieve ervaring: Ik en mijn vrouw verdienen boven modaal maar krijgen nooit een woning toegewezen. Personeel spreekt zichzelf tegen. De één zegt dat degene die het snelst reageert de woning krijgt toegewezen terwijl een ander zegt dat ze kijken naar wie het best bij de woning past. Wat er werkelijk gebeurt is dat ze doen aan vriendjespolitiek. Als je je huis verkoopt via Hoekstra Makelaars bieden ze je hun mooiste huurwoningen aan - van tevoren al onderling afgesproken bij de verkoop. Hoekstra is er echter niet vies van om de woning daarna als nog op hun website te huur aan te bieden zodat ze kunnen patsen en clicks kunnen binnenslepen. Na reageren op een huurwoning heb je meer kans om de loterij te winnen dan dat ze je op de hoogte houden over de status v.d. toewijzing. Onze tip, gewoon bellen als het je te lang duurt, vaak weten ze al dat je de woning toch niet krijgt maar laten ze je lekker in onzekerheid zitten.
Negatieve ervaring: Qua communucatie mogen ze echt flink mee aan de slag. Zo'n 6 week geleden onze inschrijving al voltooid voor een woning waar wij interesse in hebben. 2 week geleden gebeld wanneer ze beginnen met het toewijzen van de woning. Dit zou die week of volgende week gebeuren. Dus vorige week weer gebeld en er werd gezegd dat dit nooit gezegd is omdat zij niet weten wanneer een woning word toegewezen. Dus eigenlijk word je dan als leugenaar neergezet.... De corona zorgde voor een achterstand omdat ze huis voor huis toewijzen. 2 seconde later lag het aan de vakantieperiode waardoor ze kampen met een onderbezetting en weer een paar tellen later was het een combinatie van beide. Wel komen er steeds nieuwe woningen online te staan.... Als je al zo achterloopt waarom wel nieuwe woningen aanbieden zowel koop als huur? En als je via funda contact zoekt met deze makelaar krijg je gewoonweg GEEN respons. Ik verbaas mij er dus niet over dat de reviews zo onwijs slecht zijn! De woning waar ik over spreek staat inmiddels al 2 maand leeg. Heel sonde aangezien de woningnood aanzienlijk is.
Negatieve ervaring: Eerst moet je van alles aanleveren, vervolgens wordt er geen enkele actie ondernomen.
Negatieve ervaring: Na niet teruggebeld te worden na een contactverzoek en account aanmaken, zelf 2 keer contact opgenomen met het bedrijf. Ik vroeg naar foto's van de woning, omdat ik vond dat ik nogal veel persoonlijke informatie moest delen voor ik überhaupt kon weten of ik interesse had in de woning. De dames konden mij beide alleen vertellen dat ik de gehele inschrijving moest voltooien. Als je de woning toegewezen krijgt, mag je pas een bezichtiging plannen. Raakten merkbaar geïrriteerd als ik iets meer doorvroeg. Zelfs zonder mijn partners gegevens moet ik een Kopie legitimatiebewijs, een Recente werkgeversverklaring, 3 salarisstroken, 3 bankafschriften (4 als ook eigen vermogen), een uittreksel basisregistratie en een verhuurdersverklaring uploaden. Met de reviews erbij weinig vertrouwen in de service en vlotte afhandeling van deze makelaardij.
Negatieve ervaring: Naar 2x een mail te hebben bestuurd voor een bezichtiging. Maar helaas geen enkele mail teug ontvangen. Daarna nog een mail gestuurd over mijn onvrede ,maar je raad het al geen reactie. Dus voor mij geen hoekstra makelaardij meer.
Hallo Pascal, Wat vervelend dat u geen contact heeft gekregen. Mag ik vragen naar welk e-mailadres u gemaild heeft? Wij kunnen geen aanvraag vinden met uw naam en willen dit graag uitzoeken. Met vriendelijke groet, Michelle namens Makelaardij Hoekstra
Fantastische ervaring: Mijn zoektocht naar een huisje ging een stuk sneller dan verwacht (gezien huidige markt). Met dank aan de vriendelijke en behulpzame medewerkers! Enige verbeterpunt; afwikkeling terugbelverzoeken.
Negatieve ervaring: Selectieve makelaar. Sluiten mensen met een buitenlandse achternaam uit. Ga een melding doen bij het CIDI doen. Als Israëliër die in Nederland woont 75 jaar na de oorlog, is dit verschrikkelijk. Vrienden met een standaard NL naam hebben ook een aanvraag ingediend met dezelfde inkomens etc en die werden wel uitgenodigd. Schaam jullie diep.
Negatieve ervaring: Ik heb mijn aanvraag voor een paar vermeldingen ingediend, maar heb nooit een reactie van hen ontvangen. Ik heb weken gewacht. Geen communicatie.
Negatieve ervaring: Op een woning gereageerd voor alle leeftijden. Krijg ik pas na 3 weken mail dat ik niet aan de eisen zou voldoen (deed ik wel) dus ik gebeld. Degene die erover ging was er niet maar zou mij terug bellen. Je raad het al niet terug gebeld. Dus ik weer gebeld kreeg ik haar aan de lijn, begon ze eerst dat ik te weinig verdiende, wat dus helemaal niet het geval was. Begon ze daarna met dat ik te jong was voor die woning. Terwijl er op die site duidelijk stond vermeld: voor alle leeftijden. Die vrouw was allesbehalve behulpzaam. Ik heb nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met een verhuurbedrijf.
Fantastische ervaring: Vanuit mijn huidige woning, die ook via Hoekstra is, weer een nieuwe woning gevonden door de hulp van Jeroen ( Hoekstra Leeuwarden). Er word snel gehandeld en het prettige is, in tegenstelling tot open huizen, ik nu twee keer heb meegemaakt dat het huis wat ik ging bezichtigen voor mij onder optie stond. Al met al een goede verhuurmakelaar!
Negatieve ervaring: Heel veel slechte ervaringen met deze vastgoedbeheerder! Het huis was van binnen helemaal bruin geschilderd, de tuin was een oerwoud, geen fatsoenlijk terras, lelijk verkalkte douchevloer, vieze vloerbedekking op de trap, enz. Jij kan het huurhuis spic en span opknappen, maar als je de huur opzegt, moet het huis zowat in nieuwstaat opgeleverd worden. Kan er een boek over schrijven!
Positieve ervaring: Professionele organisatie welke zaken redelijk goed op orde heeft. Hoewel ik uiteindelijk niet voor de betreffende woning gekozen heb, is de algehele procedure goed doorlopen.
Positieve ervaring: Een krappe voldoende voor Makelaardij Hoekstra. Voornaamste reden is de gebrekkige communicatie met diens klanten. Terugbelverzoeken worden niet opgepakt en op e-mails wordt laat gereageerd. Wanneer er fouten worden gemaakt lijken de medewerkers hun eigen ego te verheffen boven het maken van excuses.
Hallo, erg vervelend om te lezen dat u niet correct te woord wordt gestaan. Kan ik u misschien ergens mee helpen? U mag mij mailen op [email protected]. Met vriendelijke groet, Michelle namens Makelaardij Hoekstra
Negatieve ervaring: Zeer matige flexibiliteit in communicatie.
Negatieve ervaring: Communicatie is slecht. Na inschrijving geen bevestiging en zelf 4x toe contact opgenomen. En zeggen dat er binnen twee contact wordt opgenomen. Receptioniste praat in 1 stuk door en geeft je geen moment de kans om een vraag te stellen...erg irritant
Beste MT van Dijk, het is al even geleden maar kan ik u nog ergens mij helpen? Met vriendelijke groet, Michelle namens Makelaardij Hoekstra
Negatieve ervaring: Moeder 6 weken geleden middels een formulier ingeschreven, krijg alleen geen bevestiging. Inmiddels 3x gebeld, werd gezegd dat ze achterstanden hebben en na klacht dat ik teruggebeld zal worden. Het terugbellen duurt inmiddels ook alweer langer dan een week... Het begint dus al met een hele slechte service en wekt geen vertrouwen.
Negatieve ervaring: Slecht woning onderhoud
Negatieve ervaring: Dramatisch bedrijf. 0,0 voor de communicatie. Overal moet je zelf achteraan. Wanneer een energieafrekening maanden te laat komt en niet op de afgesproken datum dan stellen ze je niet eens op de hoogte. Eerst moeten er een stuk of 100 belletjes van mensen aan vooraf gaan voordat er een simpele brief de deur uit gaat. Huurwoningen waar duidelijke gebreken in zitten wordt niks aan gedaan, maar de huur wordt wel elk jaar maximaal verhoogd. Onderbouwen kunnen en willen ze niet. Ze reageren simpelweg niet op je vragen per mail. Het warm water heeft er de eerste maand(en) uit gelegen toen wij hier kwamen wonen. Een compensatie zit er niet in en je mag gewoon de volle pond betalen. Soms wel 3 keer per week geen warm water (ook een keer rond de kerst), wanneer er dan met spoed iemand moet komen doen ze het niet. Toen wij belden om een vaatwasser aan te leggen en te vragen waar de aansluiting zat kregen wij volledig foutieve informatie waardoor de installateur het niet kon aansluiten. Wij hoge kosten kwijt, Hoekstra speelt weer de vermoorde onschuld. Energiekosten zijn torenhoog voor individueel gebruik maar ook voor algemene ruimten. 200/300 euro verschil in kosten algemene ruimten voor energie en schoonmaak in 1 jaar. Waar dit vandaan komt weet niemand, want schoonmaken doen ze 1 keer per week. Dat zal wel een hele dure schoonmaker zijn die ingehuurd wordt. Wanneer je vraagt waar de kosten vandaan komen krijg je natuurlijk geen antwoord. Klachten indienen heeft geen nut, er wordt simpelweg gezegd dat je het zelf maar moet oplossen. Kortom: een ongelofelijk slecht, amateuristisch bedrijf wat overal de maximale kosten voor rekent en zelf 0,0 ervoor terug doet. Maar geef vooral geen kritiek, het ligt nooit aan ze zelf. Toch raar dat er zoveel klachten zijn. Zou er een keer iets mee gaan doen als ik jullie was!
Negatieve ervaring: De communicatie van uit dit bedrijf is rond uit slecht. Geen bevestiging bij ontvangst gegevens, geen antwoord op vragen, tevens prive/financiele/bedrijfs gegevens laten versturen via de email(wat niet beveiligd is). Een beetje professioneel bedrijf zorgt er voor dat hier een beveiligde omgeving/portal voor is.
Beste heer Lake, Wat vervelend dat u deze ervaring heeft. Vanaf afgelopen maand werken wij inderdaad met een persoonlijk en beveiligd portal betreft de inschrijving van huurwoningen. In de toekomst zal dit daarom niet meer voorkomen. Kan ik u nog ergens mee helpen? Met vriendelijke groet, Michelle namens Makelaardij Hoekstra
Negatieve ervaring: Ik vind dit kantoor echt reuze slecht. Ze hebben Nieuwbouwwoningen te koop, wat ik niet begrijp ze houden meer dan de helft van dit project al langer dan 13 maanden vast voor de opties.Snapt u het ik niet eerst willen ze verkopen, zijn alle woningen vermeld met opties, vervolgens is de gemeente niet welwillend, zouden ze eind januari groen licht krijgen en de opties zouden verdwijnen...Neen dus, vriendjes dus...vasthouden, niet verkopen...mijn geld staat op de bank hiervoor, raak ik hier dus niet aan kwijt....Zijn vast meer mooie woningen te koop...maar dan niet bij de dit kantoor.Dit kantoor werkt met voorkeuren....WAARDELOOS..aanbevelen nooit.Slecht, super, super slecht.Een ONBETROUWBAAR MAKELAARSKANTOOR met MAFFIA praktijken, geen open kaart systeem.dubieus.N.a.v.dit bericht zijn de 13 maanden durende opties omgezet in verkocht ondervoorbehoud. Eens kijken of dit ook 13 maanden gaat duren.Ik ben er van overtuigd...
Negatieve ervaring: Deze makelaar doet zich voor als klantvriendelijk en begaan maar in feite zijn het dikke graaiers die totaal geen fatsoen hebben. Het empathisch en meedenkend niveau van de medewerkers is nog triester als ambtenaren, zeer amateuristisch en op kritiek via de mail reageren ze niet eens of zeer onsamenhangend.Stuur je ze bewijs in de vorm van foto's wat betreft gebreken (VVE) geven ze je heel subtiel te kennen dat je blij mag zijn dat je een dak boven je hoofd hebt.De VVE bijdrage is in 10 jaar van 60 naar 108 euro gegaan maar op het complex is het alleen maar slechter en slechter geworden.Dreigen met incasso voor een paar euro achterstand is schering en inslag bij dit zeer onsympathiek tuig.Paar keer express teveel euro overgemaakt maar dan hoor je ze niet en storten ze het ook niet terug.Toen ik mijn huis kocht bij Hoekstra was de huissleutel niet eens aanwezig en ik moest maar zien hoe ik binnen kwam.Gewoon teveel om op te noemen en daarom adviseer ik: Nooit zaken doen met Hoekstra Makelaardij!!
Negatieve ervaring: Arrogantie ten top.. Je schrijft je in vervolgens word je verzocht om stukken aan te leveren.. je bent dan niet de enige want ze sturen dit naar meerdere potentiële huurders.. En dan komt het... Als zij iets eerder de stukken aanleveren wordt dat van jou al niet eens meer in behandeling genomen. Integriteit is ver te zoeken bij dit bedrijf. Ze willen alles van je weten maar het is maar de vraag of je een woning krijgt.. Dit is koehandel.. En zeer onvriendelijke dame aan de telefoon.
Fantastische ervaring: Ontzettend blij met de snelle verkoop van mijn huis. Deskundig en professioneel. Gewoonweg de beste makelaardij in Leeuwarden.
Negatieve ervaring: Deze mensen weten gewoon niet wat vriendelijkheid is. Bedroevend bedrijf.
Beste Erick. Wat vervelend dat u dit zo ervaart. Dat is natuurlijk niet onze intentie! Kunt u ons mailen op [email protected]? Ik los dit namelijk graag met u op. Vriendelijke groet, Elisha namens Makelaardij Hoekstra
Negatieve ervaring: Belachelijk hoe deze makelaar omgaat met huurders en ex huurders. De service is bar en bar slecht, van professionele communicatie hebben ze daar nog nooit gehoord, van de uitspraak "de klant is koning" trouwens ook niet en ze doen er alles aan om de uitbetaling van mijn borg, waar ik inmiddels al een maand op zit te wachten, zo lang mogelijk uit te stellen. Nadat ze verschillende informatie "zijn vergeten" door te geven ivm de oplevering van mijn vorige woning, moet ik opdraaien voor hun onprofessionele fouten en zelf de consecuenties hiervan zien op te lossen, zonder ook maar enige hulp, begrip of meedeleven vanuit het bedrijf zelf. Ze zijn nergens toe berijd, staan niet open voor een alternatieve oplossing en het contact hierin is verschrikkelijk. Vooral de manier waarop Anja van de technische dienst je de les leest en op geen enkele mogelijke manier open staat voor een redelijk gesprek. Wat een arrogantie draagt zij met zich mee. Ik heb ooit mijn huis bij hun gehuurd omdat ik met spoed een andere woning nodig had maar achteraf gezien is dit de domste keus die ik ooit heb gemaakt. De huur was veel te hoog voor wat je ervoor terug krijgt en zelfs nadat je iedere maand altijd netjes en optijd betaald hebt is er nog geen middenweg om je klanten op een fatsoenlijke manier tegemoet te komen. Te chenant voor woorden.
Hallo Marije. Wat jammer dat u zo'n slechte ervaring heeft met onze service. Van mijn collega begreep ik dat het probleem inmiddels gelukkig is opgelost. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u altijd even mailen naar [email protected]. Een fijne dag nog! Vriendelijke groet, Elisha namens Makelaardij Hoekstra
Negatieve ervaring: Slechte communicatie huizen in bijvoorbeeld drachten staan te huur al meer dan een half en wanneer je er op reageert en alles aan leverd. Geven ze aan ' we hebben heel veel reacties gehad op deze woningen en de eerste die gereageerd heeft krijgt de woning. Half jaar later nog niemand die de woning bewoond?! Elke keer wanneer je belt is het we zijn nog met u aanvraag bezig we hanteren 4 tot 6 dagen. Inmiddels 20 weken verder?! K*t makelaardij
Negatieve ervaring: Tot 4 maal contact gezocht met de makelaar om een huis te bezichtigen. Tot drie maal toe te horen gekregen dat de makelaar contact met ons op zou nemen. Na het laatste telefoontje na drie weken nog geen contact met ons gezocht. Tot we op funda zien dat het huis verkocht is. Kom je afspraken na en wees eerlijk dat je in onderhandeling bent oid. Laat klanten niet zo zitten. Bij voorkeur geen contact meer met deze makelaar.
Beste Klaas, wat vervelend om te horen dat onze makelaar geen contact met u heeft opgenomen. Mag ik vragen om welk adres het gaat? Anders mag u ons ook altijd mailen op [email protected]. Ik zou graag uitzoeken waar het mis is gegaan. Met vriendelijke groet, Michelle namens Makelaardij Hoekstra
Fantastische ervaring: Prima gehandeld hoop zo in hofakkers 5 te komen, moet nodiger in. Kan weleen brief van de dokter krijgen.weet niet hoe dat heet! Zuidlaren, Aen MBerghuis valkema
Fantastische ervaring: Vanwege de duidelijke snelle afhandelingen
Fantastische ervaring: Deze makelaar heeft mij aan een leuk huurappartement geholpen toen ik dringend op zoek was, waar ik nu bijna 2 jaar woon. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Nooit problemen gehad.
Fantastische ervaring: Goede hulp bij aankoop nieuwe woning en verkoop van onze oude woning. De makelaar is heel bekwaam in zaken doen. Absoluut een aanrader.
Negatieve ervaring: Een zeer vervelende beheerder, bij deze makelaar diverse inschrijvingen voor een woning in Hoorn gedaan als enige reactie een mail gekregen dat mijn inkomen niet voldoende zou zijn en dat het inkomen van mijn partner niet mee kon tellen of dat mijn partner OOK minimaal 4 maal de huur moet verdienen. Mijn inkomen voldoet echter ruim aan de gestelde voorwaarde van 4 maal de maand huurprijs. Ik heb ook een Nederlandse vriend telefonisch laten informeren bij hem kom het inkomen van de partner WEL in de berekening worden meegenomen. Ik zal niet zeggen dat hier op naam wordt gediscrimineerd maar het heeft er wel veel van weg.
Fantastische ervaring: Ik huur via Hoekstra een woning in Leeuwarden en dit is altijd zonder problemen gegaan. Alles omtrent het huren werd duidelijk en open met mij gecommuniceerd. De medewerkers zijn vriendelijk, behulpzaam en professioneel. Zeker een aanrader met een groot en actief netwerk!
Positieve ervaring: Mijn review toch maar aanpassen, te vroeg juichen is nooit goed! Je koopt een bouwkavel op papier wat dus blijkbaar gewoon bouwgrond is. Met als gevolg, extra kosten mbt riool, en nutsvoorzieningen! Mocht u nog twijfelen welke makelaar u kiest, kies dan in ieder geval niet voor Hoekstra! Advies, kies voor Faber!
Hallo Patrick, wat jammer dat u hier vooraf niet van op de hoogte was. Als u een bouwkavel koopt is het gebruikelijk dat de nutsverzieningen aanwezig zijn tot aan de erfgrens. Alles wat op de bouwkavel gesitueerd is, is voor eigen rekening.
Negatieve ervaring: De slechtste makelaar die wij ooit hebben gehad! Véél te duur. Als er bezichtigingen waren was hij altijd te laat en kon er dus ook niets gecommuniceerd worden over stand van zaken in en rondom het huis. Beide makelaars waren zo slecht voorbereid op een bezichtiging (Marcel en Willem) wisten dan ook niets te vertellen over het huis en kwamen dan ook erg arrogant over bij kijkers. De simpelste vragen , konden niet beantwoord worden tijdens een bezichtiging maar moesten later beatwoord worden via telefoon, in mijn ogen TE LAAT. (Bijvoorbeeld, wanneer is het huis voor het laatst geschilderd? antwoord, Dit jaar) Wat mij ook opviel bij deze makelaar is dat als je niet meegaat met hun en hun praatjes ze niets van hun laten horen en dan ook niets voor je betekenen. Mits je je huis voor een prikkie aanbied, ja dan ben je je huis binnen no time kwijt. Lees ook goed wat de kosten zijn TIJDENS, maar ook NA zijn "opdracht". Ons huis heeft 2 jaar te koop gestaan bij Hoekstra Leeuwarden en is NIET verkocht maar kosten ons wel ruim 1800 euro bij deze makelaar. Bij ons was dit €600 opstartkosten PLUS elk jaar €300 "advertentiekosten" en bij beëindiging ruim 900 euro intrekkingskosten. Hij beweerde dat hij 150 euro per uur verdiend excl. Btw Als je dit niet kan betalen zit je in feite dus “vast” aan deze makelaar terwijl je dat echt niet wil. Mijn advies, je kan nog beter je huis zelf verkopen! Scheelt je veel geld en ergernis!
Negatieve ervaring: Niemand moet rapporteren aan de makelaar over winst en privéleven. Het gaat hen niets aan om je leven te controleren als je een huis wilt huren. De belasting zorgt hiervoor. Maar sommige domme makelaars denken dat ze het beter kunnen. Dit is een reden waarom eigenaren van onroerend goed en huurders geen goede deal voor beiden kunnen maken. Domme mensen creëren alleen maar problemen. Ze functioneren niet als makelaars.
Negatieve ervaring: Erg slechte afhandeling nadat we via Hoekstra een appartement hebben gehuurd. Geen communicatie en gemaakte afspraken worden niet nagekomen. We hebben steeds een voorschot betaald voor Gas/water/licht maar moeten nu meerdere keren bellen om een verrekening (teruggave) te ontvangen. Jammer, want de huurperiode verliep goed.
Negatieve ervaring: Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slechte makelaar meegemaakt. En ik ga al wat jaartjes mee. De makelaar (Willem) is ongekend arrogant en heeft geen idee wat er leeft in de hoofden van de koper en, naar het schijnt, de verkoper. Men is daar alleen maar bezig met zichzelf. Bah. Geen aanrader!!! Mocht u uw huis gaan verkopen of een huis gaan kopen, wees op uw hoede.
Fantastische ervaring: Tevreden over de snelle verkoop van ons huis. Makelaar heeft ons goed geadviseerd over de vraagprijs en ons goed begeleid tijdens het traject. Pluspunt: makelaardij hoekstra is erg actief op sociale media en heeft een groot (online) netwerk.
Fantastische ervaring: Goed geholpen
Fantastische ervaring: Deze mensen hebben ons heel goed geholpen met de verkoop van ons oude huis en de aankoop van ons nieuwe huis. Kundige mensen die adequaat handelen. Absoluut een aanrader update: Ook met de aankoop van mijn bedrijfspand hebben ze mij geholpen, ze hebben de taxatie gedaan en bemiddeld in de aankoop.
Laat uw mening over Makelaardij Hoekstra Leeuwarden:
Makelaardij Hoekstra Leeuwarden verschijnt in de volgende vermeldingen:
Andere makelaarskantoren die u mogelijk interesseren

Hoekstra Bedrijfsmakelaars

Faber Wonen - Makelaardij Leeuwarden

Bosma De Witte Makelaars (9,7 op FUNDA) / NVM Makelaar Leeuwarden

Lamberink Makelaars & Adviseurs | Makelaar Leeuwarden

NVM Makelaardij Laurens Beimers B.V.


De Noordelijke verhuurmakelaars

Rotsvast Friesland

POPMA MAKELAARS

De Vos Makelaardij Leeuwarden

B.V. Friese Onroerend Goed Maatschappij

Voeg uw makelaarskantoor gratis toe aan onze directory
Als u een makelaarskantoor beheert en in onze gids wilt verschijnen, stuur ons dan uw bedrijfsgegevens en u kunt volledig gratis verschijnen.