
Domica Leiden

Informatie over Domica Leiden
Openingstijden
Domica Leiden: Meningen
Negatieve ervaring: Niet over te spreken.!! Helaas
Negatieve ervaring: Hernieuwde post, omdat de originele niet geplaatst was. NIET AANBEVOLEN! Als je andere opties hebt, vermijd Domica. Veel van de andere beoordelingen behandelen vergelijkbare problemen, wat voor mij bewijst dat dit geen incidenten zijn, maar eerder een structureel probleem met dit bedrijf. Ten eerste, we werden veel geld in rekening gebracht voor schoonmaak, wat niet gebeurd is. Ik moest 3 keer vragen. Eén keer deed iemand van het Domica-kantoor mee om te controleren en concludeerde dat ik gelijk had. Ik vertelde hen dat ik zelf zou schoonmaken, maar Domica drong erop aan dat ik toch de schoonmaakkosten zou betalen en hen zou laten schoonmaken. Uiteindelijk gebeurde het nog steeds niet (of werd het extreem slecht gedaan) en ik liet het daarbij. Ten tweede, lekkage. In de slaapkamer (maandenlang, zonder oplossing), vanuit onze badkamer naar de opslag onder het huis (we konden onze douche maandenlang niet gebruiken, kregen nooit een korting op de huur of iets dergelijks). Er werd maandenlang niets gedaan (ik denk dat het dicht bij 6 maanden was), elke keer dat ik belde beloofden ze dat ze ernaar zouden kijken en contact met me zouden opnemen. Dat gebeurde nooit. Ik moest altijd een paar weken later terugbellen en we herhaalden het proces. Op een gegeven moment zei ik dat ik zou stoppen met het betalen van huur. Daarna was de badkamer binnen een paar weken gerepareerd. Kapotte vloeren, nooit gerepareerd. Nu zou men kunnen beargumenteren dat dit problemen zijn met de eigenaar van het complex, maar Domica heeft nooit laten zien iets te doen om huurders te helpen, en koos ervoor om aan de kant van de eigenaar te staan. Ze bellen bijna nooit terug, volgen geen problemen op, houden zich niet aan beloftes, bieden slechte oplossingen of helemaal geen oplossing, zich verschuilend achter het feit dat de verhuurder de beslissingen moet nemen. Het kostte hen DRIE MAANDEN om onze borg terug te betalen, alleen nadat ik meerdere keren contact met ze had opgenomen om ernaar te vragen. Lezers moeten beseffen dat dit slechts een selectie is van de problemen die ik met dit bedrijf heb ondervonden. Kortom, ik zou zeggen dat Domica vooral om de wensen van de verhuurders geeft en niet zozeer om hun huurders. Hierbij schuwen ze niet om hoge (twijfelachtige) kosten te vragen, huurders slecht geïnformeerd te houden en problemen vooruit te duwen, in de schijnbare hoop dat huurders verhuizen voordat het probleem opgelost moet worden, of hopen dat huurders simpelweg opgeven, wetende dat de meeste mensen deze problemen niet naar de rechtbank zullen brengen. Uit mijn ervaring is Domica vaak in het beste geval nutteloos en in het slechtste geval actief werkend TEGEN hun huurders.
Negatieve ervaring: Ik plaats dit opnieuw omdat de beoordeling van mijn vriend van 3 jaar geleden geblokkeerd was. Als je andere opties hebt, vermijd Domica. Veel van de andere beoordelingen benoemen vergelijkbare problemen, wat voor mij bewijst dat dit geen incidenten zijn, maar veeleer een structureel probleem met dit bedrijf. Ten eerste werden we veel geld in rekening gebracht voor schoonmaak, wat niet is gebeurd. Ik moest 3 keer vragen. Een keer kwam iemand van het Domica-kantoor met me mee om het te controleren en concludeerde dat ik gelijk had. Ik heb hen gezegd dat ik zelf schoon zou maken, maar Domica drong erop aan dat ik toch de schoonmaakkosten betaalde en hen zou laten schoonmaken. Uiteindelijk is het nog steeds niet gedaan (of extreem slecht gedaan) en ik heb het daarbij gelaten. Ten tweede lekkage. In de slaapkamer (al maanden, zonder oplossing), vanuit onze badkamer naar de winkel onder het huis (we konden maandenlang onze douche niet gebruiken, kregen nooit enige korting op de huur of iets dergelijks). Er is maandenlang niets gedaan (ik denk dat het dicht bij 6 maanden was), elke keer dat ik belde beloofden ze dat ze het zouden onderzoeken en bij me terug zouden komen. Dat is nooit gebeurd. Ik moest altijd een paar weken later terugbellen en we herhaalden steeds hetzelfde proces. Op een gegeven moment zei ik dat ik zou stoppen met het betalen van huur. Daarna werd de badkamer binnen enkele weken gerepareerd. Kapotte vloeren, nooit gerepareerd. Nu zou je kunnen beweren dat dit problemen zijn met de eigenaar van het complex, maar Domica heeft nooit iets gedaan om huurders te helpen en heeft ervoor gekozen om de kant van de eigenaar te kiezen. Ze bellen bijna nooit terug, volgen problemen niet op, houden zich niet aan beloftes, bieden slechte oplossingen of helemaal geen oplossing, zich verbergend achter het feit dat de verhuurder de beslissingen moet nemen. Het heeft hen DRIE MAANDEN gekost om onze borg terug te betalen, alleen nadat ik hen meerdere keren had gecontacteerd om erom te vragen. Lezers moeten zich realiseren dat dit slechts een selectie is van de problemen die ik met dit bedrijf ben tegengekomen. Kortom, ik zou zeggen dat Domica vooral begaan is met wat de verhuurders willen en niet zozeer met hun huurders. In dit aspect schuwen ze niet om hoge (twijfelachtige) kosten te vragen, huurders slecht geïnformeerd te houden en problemen vooruit te duwen, schijnbaar hopend dat huurders verhuizen voordat het probleem moet worden opgelost, of hopend dat huurders gewoon opgeven, wetende dat de meeste mensen deze problemen niet naar de rechtbank zullen brengen. Uit mijn ervaring is Domica in het beste geval vaak nutteloos, en in het slechtste geval actief tegen hun huurders werkend.
Negatieve ervaring: Echt slechte agentschap. Ik huurde een jaar bij hen en er waren alleen maar problemen. Het huis werd in echt slechte staat overhandigd - rommelig, stinkend en extreem vuil. Gedurende mijn huurperiode viel alles uit of werkte het helemaal niet, zoals de koelkast, warm water of zelfs de gootsteen in de keuken. Het agentschap nam onze problemen niet serieus. Het personeel schreef echt onprofessionele e-mails en ze communiceerden zelfs niet goed met elkaar, omdat ik enkele e-mails moest schrijven om de situatie aan andere werknemers uit te leggen die hetzelfde e-mailadres gebruikten. Ik raad dit agentschap absoluut niet aan.
Fantastische ervaring: Mijn ervaring met Domica was geweldig. Ik heb maandenlang naar een appartement gezocht. Misschien omdat mijn huurperiode vrij kort was (2 maanden), reageerden de meeste makelaars die ik contacteerde niet, behalve het versturen van een late e-mail waarin werd gezegd dat het appartement waarin ik geïnteresseerd was niet langer beschikbaar was. Domica bood een appartement dat aan mijn behoeften voldeed. Het was voor 3 maanden verhuurd, inclusief alle voorzieningen en internet, en volledig gemeubileerd. Vera en Madelon reageerden altijd snel en vriendelijk op mijn vragen. Ze maakten het mogelijk dat ik de bezichtiging virtueel bijwoonde en zijn flexibel met het contract, omdat ik niet op de dag kon aankomen zoals vermeld in het contract, maar 4 dagen na het einde van het contract moest vertrekken. Ik had de borg en de huurprijs van de 1e maand moeten versturen toen ik nog in mijn land was, maar Domica stond me toe een bescheiden aanbetaling te doen en de rest te betalen nadat ik in Leiden was aangekomen. Mijn verhuurder is super aardig. Ze vraagt af en toe of alles goed is. Ze bracht wat bordspellen, puzzels en legos voor mijn zoon. Het appartement is vrij prijzig, maar dat komt door de handige locatie en ruime kamers. Het is dicht bij supermarkten, prachtige kanalen en het stadscentrum, en slechts minder dan 10 minuten van de campus van de Universiteit Leiden.
Positieve ervaring: Domica bestaat uit zeer vriendelijke en efficiënte mensen. Ze zijn altijd vriendelijk en snel in het beantwoorden van alle vragen.
Fantastische ervaring: Het is ten zeerste aanbevolen. Als expat is het vinden van een woning in Nederland een van de grootste uitdagingen waarmee ik ben geconfronteerd. Ze zijn zeer snel en responsief in vergelijking met andere huisvestingsagenten. Ook, van het bezichtigen tot het overhandigen van de sleutels, hebben ze uitstekend werk geleverd. Ten slotte maakte ik me zorgen over het opzetten van de nutsvoorzieningen, maar zij regelden alles zelf. Bedankt voor het verlichten van het hele proces en het vermijden van stress. Ga zo door met het goede werk.
Fantastische ervaring: We huurden onze eerste woning in Nederland met de hulp van Domica en ze waren erg behulpzaam. Ze beantwoorde al onze vragen, waren geduldig met ons en zeer begripvol. Zou het zeker aanbevelen!
Fantastische ervaring: Mijn man en ik zijn verhuisd naar Nederland vanuit Zuid-Afrika. Het was een uitdaging om accommodatie te vinden binnen een redelijk prijssegment en het regelen van een bezichtiging terwijl we fysiek nog in ZA waren, was lastig. Domica was zeer behulpzaam door ons te ondersteunen bij het virtueel bekijken van een woning. Ze zijn zeer snel en responsief en hielden ons op de hoogte van elke stap in het proces. Ze zijn vriendelijk en het was een genoegen om met hen samen te werken. We zijn erg dankbaar voor de prachtige woning die we met hun hulp hebben kunnen huren.
Fantastische ervaring: Domica Leiden heeft een geweldig team. Behulpzaam en responsief - ik heb binnen minder dan een maand na het abonneren op hun platform een nieuwe plek gevonden.
Fantastische ervaring: Fijn en professioneel contact met betrokken medewerkers. Ik ben blij dat ik via Domica een heel erg gezellig huisje mag huren in centrum Leiden!
Hartelijk dank voor je leuke recensie! :-)
Fantastische ervaring: 5* Geweldig bedrijf met goede kennis van de huurwet en ze hebben een uitstekend netwerk. Een professionele mening en het delen van onze ervaring + van onze klanten die zaken hebben gedaan met Domica Leiden; Zeer open, geven veel informatie over wat de do's & don'ts zijn. Interessant om te zien van de beoordelingen die Domica Leiden tot nu toe heeft ontvangen; De één ster beoordelingen komen bijna allemaal van expats, die niet bekend zijn met de taak van een huurintermediair. Meestal alleen het selecteren van een nieuwe huurder en het faciliteren van de check-in. NIET automatisch het beheer van het onroerend goed, wat veel verhuurders zelf doen. De 'kennis' gedeeld door huurders die denken dat ze een antwoord hebben gevonden voor hun situatie (wat hen past) is vaak onjuist. Eén beoordeling was zelfs in strijd met de wet door zichzelf illegaal onder te verhuren en stuurde 3 slechte beoordelingen?! De Nederlandse huurwet is vrij ingewikkeld en je moet in staat zijn om alle informatie te overzien voordat je weet wat van toepassing is voor deze specifieke situatie. Vragen om advies aan je intermediair zou een geweldige oplossing zijn, zij helpen je meestal met de juiste antwoorden. Of dit is wat je wilt horen, is een tweede. 4* en 5* Ster beoordelingen reflecteren echt de ervaring en genoot de kwaliteit van de ondersteuning bij je nieuwe huurwoning. Kort gezegd, een zeer toegewijd en betrouwbaar bedrijf dat je zal helpen een nieuw huis te krijgen in de prachtige stad Leiden. Geloof me; wij zijn de concurrentie ;-)
Dank voor je fantastische review Koen!
Fantastische ervaring: Dit is een hele betrouwbare en eerlijke makelaar, zijn medewerkers zijn enorm betrouwbaar en professioneel. Hun enthousiasme voor en kennis over hun panden straalt er vanaf wat zorgt voor een veilig gevoel, je bent in goede handen. Ik had persoonlijk contact met Nina en Madelon en hun expertise is erg hoog. Een aanrader ! ♀️
Fantastische ervaring: Als je een huis/studio/appartement in Leiden zoekt, zou ik zeker Domica even checken! Ze hebben mij heel snel aan een heerlijke plek geholpen. De begeleiding was heel fijn en persoonlijk en ze reageerden altijd erg snel. Goede service, fijn appartement, helemaal happy!
Dank voor je fantastische review Marlijn!
Fantastische ervaring: Domica heeft ons enorm geholpen. Het hele proces werd een stuk eenvoudiger en stressvrij. De communicatie was snel en prettig. Een shout-out naar Madelon en Nina! Hoogly aanbevolen!
Dank voor jullie fantastische review V&M!
Positieve ervaring: Tot nu toe heb ik een goede ervaring met domica. Ze reageren altijd op tijd, helpen met verzoeken over administratieve huiszaken (reparaties enz.) en zijn over het algemeen vriendelijk en responsief. Echter, ze kunnen behoorlijk inflexibel zijn als het gaat om het plannen van bepaalde zaken, wat moeilijk is als het om dagelijkse verwachtingen gaat.
Fantastische ervaring: Domica Leiden is een professioneel vastgoedbedrijf, dat ook betrouwbaar is met vriendelijk personeel. Huisvesting vinden in Nederland is echt een opgave en er zijn zoveel vastgoedbureaus die gewoon geen kwaliteitsdiensten leveren. Gelukkig was Domica er daar niet één van.
Hartelijk dank voor je geweldige recensie Berk!
Fantastische ervaring: Ze zijn erg vriendelijk en bereid om te helpen. Ik heb een geweldige plek gevonden dankzij hun hulp.
Heel erg bedankt voor je recensie, Rubi!
Fantastische ervaring: Hierbij wil ik de Domica dames bedanken voor de snelle en goede hulp bij het vinden van een geschikte huurder. Groet Wouter
Dank voor de fantastische review Wouter!
Fantastische ervaring: Ik had een uitstekende ervaring met Domica Leiden! Ik kwam begin dit jaar in Leiden en had moeite met het vinden van een accommodatie, maar met de hulp van hun team vond ik een geweldig appartement in het stadscentrum! Elke vraag die ik gedurende het jaar had over mijn accommodatie en het bijbehorende contract werd binnen enkele dagen beantwoord en met veel professionaliteit en efficiëntie. Ik raad dit agentschap en zijn vriendelijke personeel ten zeerste aan!
Fantastische ervaring: Tijdens mijn verblijf in een door Domica beheerd pand, vond ik hun team zeer professioneel, vriendelijk en responsief. In het bijzonder wil ik hier Amy Verlinden, Mirte en Madelon noemen, die zich enorm hebben ingespannen om mij te helpen bij verschillende zaken die met mijn verblijf te maken hadden. Ik herinner me dat een van mijn vrienden op zoek was naar accommodatie en we niet veel tijd hadden. Ik sprak met het personeel van Domica en legde hen de situatie uit. Ze regelden de volgende dag al een bezichtiging. Ik zal deze daad van vriendelijkheid en beleefdheid van hun kant altijd herinneren. Ik zou Domica ten zeerste aanbevelen aan degenen die op zoek zijn naar accommodatie in Leiden. Ik weet zeker dat het personeel van Domica niet alleen hun zoektocht naar accommodatie gemakkelijker zal maken, maar hen ook volledig zal ondersteunen tijdens hun verblijf.
Fantastische ervaring: De makelaars van Domica zijn vriendelijk en denken mee. Dankzij Domica zijn wij uiteindelijk aan een fijne woning gekomen!
Fantastische ervaring: Het paleisje wat Domica Leiden mij heeft geschonken is echt geweldig! Toen ik de mail kreeg dat ik de nieuwe bewonder werd hier, sprong ik een gat door het dak! Ik had geen idee dat dit zo snel kon gebeuren! En ben ik enrom dankbaar voor deze stap! Het zijn ook echt lieve mensen die je helpen en nemen echt de tijd voor je! En dat alles al geregeld is , is ook zo fijn ! Heel erg bedankt voor dit leuke plekje :)
Bedankt voor je leuke review Vera!!
Fantastische ervaring: Domica was zeer behulpzaam bij het regelen van het inhuuropdracht proces. Hun team reageerde erg snel op e-mails en was zeer efficiënt in het helpen van mij met alles wat ik nodig had. Geweldig werk!
Fantastische ervaring: Geweldig bureau :) Klein en leuk team. Ik zou het 100% aanbevelen.
Fantastische ervaring: Zeer goede service en altijd mijn e-mails zeer snel beantwoord!
Fantastische ervaring: Het hele Domica-team is echt geweldig en iedereen is erg behulpzaam en vriendelijk. Alles verliep zeer soepel en ze waren allemaal erg flexibel. Ik raad ze 100% aan.
Fantastische ervaring: Geweldige ervaring met Domica Leiden. Alle vragen werden binnen enkele uren beantwoord. Het proces van de aanvraag tot de handtekening van het contract verliep soepel en zonder problemen.
Fantastische ervaring: Niets om over te klagen. Ze maakten het huurproces gemakkelijk en snel. Ik zou aanbevelen!
Fantastische ervaring: Een fijne ervaring om te huren via deze professionele organisatie. Flexibel in contact (mail, telefonisch en via WhatsApp) en zeer attent in hun communicatie.
Fantastische ervaring: Erg fijn contact gehad met de makelaars. Snel en erg goed aan een woning geholpen!
Positieve ervaring: Erg vriendelijk geholpen, het personeel nam de tijd voor ons en probeert een oplossing op maat te vinden. Het contact verliep erg soepel.
Negatieve ervaring: De medewerkers van Domica zijn in eerste instantie beleefd en snel in hun antwoorden, maar zodra er problemen met het huurpand ontstaan, stoppen ze na een paar berichten met reageren, vaak voordat het probleem is opgelost. Ze volhouden dat ze niets kunnen doen omdat dit onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder valt, dat dingen die moeten worden gerepareerd voor eigen kosten zijn (terwijl dat wettelijk gezien niet zo is), en ze voegen clausules in hun contracten op die niet zijn toegestaan volgens de Nederlandse huurwetgeving (bijv., contractkosten, vaste servicekosten). Ik moest mijn zaak voorleggen aan de Huurcommissie en een civiele rechtszaak aanspannen om het geld (meer dan 10k euro) dat ik te veel was berekend terug te krijgen. Gedurende dit proces heeft Domica me herhaaldelijk onjuist geïnformeerd over mijn rechten als huurder en leek ze simpelweg de antwoorden van de verhuurder te herhalen zonder rekening te houden met de vraag of deze antwoorden de huurwetgeving tegenspreken. Toen ik Domica hierop attendeerde, deden ze niets. Of de medewerkers van Domica kennen de Nederlandse huurwetgeving niet (wat het minste is wat je zou kunnen verwachten van een bedrijf dat beweert een professionele verhuurmakelaar te zijn) of ze overtreden het opzettelijk om meer winst voor henzelf en de verhuurders die ze vertegenwoordigen te maken. Ik heb vier jaar via Domica gehuurd en na deze ervaring kan ik niets anders doen dan sterk afraden om hen als verhuurmakelaar te hebben.
Fantastische ervaring: Ik ben een huurder van een huis waarvan Domica Leiden het administratiebedrijf is. Mijn ervaring met hen (tot nu toe) is echt goed. Ze hebben een efficiënt team dat eventuele openstaande zaken tot het einde opvolgt. Ik raad ze aan. Domica Leiden, ga zo door !!!
Hartelijk dank Marcelo! We wensen jou en je geweldige gezin een fantastische tijd in Leiden.
Fantastische ervaring: Wat een geweldig kantoor met hard werkend personeel waarbij je je zeer welkom voelt.
Fantastische ervaring: Ik had erg veel geluk dat ik werd geholpen door Domica Leiden bij het vinden van een appartement. Hun team was zeer responsief en professioneel en ze maakten een zeer stressvolle situatie veel minder stressvol! Ik zou graag weer met Domica werken.
Heel erg bedankt voor je beoordeling, Ernst!
Fantastische ervaring: Een 정말 goede ervaring met Domica Leiden. Ze waren echt beschikbaar om al mijn vragen te beantwoorden. Really goede professional, ik beveel het ten zeerste aan.
Hartelijk dank voor je positieve feedback, Corentin! We waren blij om te helpen. Geniet van Leiden!
Fantastische ervaring: Heeft me geholpen snel een kamer te vinden. Leuke buurt, aardige verhuurders, vriendelijk personeel.
Hartelijk dank voor je recensie Nick! Fijn om te horen!
Fantastische ervaring: Ze hebben me echt geholpen om snel en zonder complicaties een appartement te vinden. Ik ben nog steeds zeer tevreden met de plek en de service.
Hartelijk dank voor je beoordeling Viola!
Positieve ervaring: Ik heb in een van de appartementen gewoond, en tot nu toe is alles erg goed verlopen. Het bureau biedt een snelle reactie op elke vraag. Er was een klein probleem met de elektriciteitsaansluiting dat vrij snel is opgelost. Geweldig werk!! Ik beveel ze zeer aan.
Hartelijk dank voor je beoordeling Samadarshi! Vriendelijke groeten van team Domica
Fantastische ervaring: Zeer vriendelijk en professioneel personeel. Ik heb ze gemaild terwijl ik zocht naar een appartement in het centrum van Leiden en ze reageerden snel met een optie. Bij de bezichtiging was het appartement precies zoals geadverteerd. Zeer tevreden!
Heel erg bedankt voor je vriendelijke en geweldige beoordeling David! We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen met dit prachtige appartement.
Fantastische ervaring: Een zeer goede makelaar. Dames Mirte en Madelon zijn super professioneel en behulpzaam. We waren op zoek naar een kamer voor onze dochter en werden direct goed geholpen. Op al onze vragen zeer snelle reacties. We waren niet in de gelegenheid zelf naar de aangeboden studio te gaan kijken maar kregen een filmpje waar alles goed in beeld werd gebracht. Pas bij sleuteloverdracht zagen we de studio voor de eerste keer op locatie en alles was als beschreven en besproken. 100% tevreden. Echt een aanrader als je op zoek bent in Leiden.
Bedankt voor je leuke review Peer! Wat fijn dat we Caitlin aan zo'n heerlijke plek hebben kunnen helpen.
Fantastische ervaring: Wat een leuke makelaar! Super enthousiast, klant gericht en ze helpen je de juiste woning vinden. Een unique selling point het zijn allemaal dames die spontaan, aardig en attent zijn! Super behulpzaam. Echt een aanrader.
Fantastische ervaring: Uitstekende service vanaf het moment van het aanvragen van de woning tot het moment waarop we ons appartement in Leiden huurden. Zeer vriendelijk, professioneel personeel.
Heel erg bedankt voor je lieve beoordeling Andy!
Fantastische ervaring: 5 sterren service! De agent was extreem vriendelijk, behulpzaam en begripvol. Ten zeerste aanbevolen.
Heel erg bedankt voor je geweldige beoordeling!
Fantastische ervaring: Erg prettige makelaar. Ze nemen de tijd, reageren snel, ontspannen in de omgang. Het kantoor komt alle afspraken na en is erg klantgericht. Fijn zaken doen!
Dank voor je leuke review Evert-Jan! We wensen je heel veel geluk op -met uitstek- een van de mooiste plekjes van Leiden.
Negatieve ervaring: Korte versie: AANBEVELEN NIET! Ze zijn normaal gesproken beleefd van toon, hebben leuke locaties en reageren over het algemeen snel op e-mails. MAAR ze hebben slechte service, maken problemen tot jouwschuld, geven de schuld aan zaken die buiten hun controle liggen, vragen om vergoedingen waar je niet wettelijk verplicht bent om te betalen (contractkosten, enz.), hebben een ernstige lek niet gerepareerd gedurende 4 maanden, bieden niet de beloofde diensten, lossen problemen niet goed op en hebben slecht onderhouden panden. (Details in langere uitleg) Als iemand iets zegt, komen ze terug met tegenbeschuldigingen die allemaal onwaar zijn. Zoals me vragen om niets aan te pakken, ik wil dat dingen in mijn huis goed functioneren. Het was niet alleen slechte service, het veroorzaakte mij veel stress om van de lessen terug te rennen om lekkages op te vegen of te horen dat ik fouten maakte terwijl ik eigenlijk het recht heb op een probleem. Als je van plan bent om bij hen te huren, raad ik aan om je wettelijke rechten en procedures te kennen. Op die manier kun je eisen dat er actie wordt ondernomen zoals wettelijk vereist, zodat ze daadwerkelijk handelen. Pas toen ik persoonlijk kwam en dreigde met huurverlaging, hebben ze eindelijk een grote lekkage in mijn huis permanent gerepareerd (4 maanden zonder resultaten!) Doe je onderzoek en praat met gratis juridische diensten zoals de leidserechtswinkel om ervoor te zorgen dat je weet hoe en waar je hen verantwoordelijk kunt houden voordat de dingen escaleren en wees niet aardig, het zal niet loont. Langere versie en extra details: Ze hebben me 125 euro schoonmaakkosten in rekening gebracht en toen ik zelf moest schoonmaken, vertelden ze me dat ik de schoonmaak op een later tijdstip moest uitvoeren, waarbij ze volhielden dat ik een dienst moest afnemen die ik niet langer wilde of nodig had, of hetzelfde was sinds ik mijn spullen erin moest zetten. Misschien hebben ze de verhuurder verteld dat het gedaan was toen het dat niet was. Stel je voor in een vieze plek te verhuizen en een schoonmaakkost te krijgen (ze gaven toe dat er geen schoonmaak was gedaan). Een latere schoonmaak is irrelevant als ik mijn eigen schoonmaak heb geregeld, ik zou niet moeten lijden onder hun incompetentie. Ik heb de plek in een veel betere conditie achtergelaten dan ik deze kreeg. - Ze repareerden een gevaarlijke lekkage in mijn huis ongeveer 4 maanden niet. Ze wisten hiervan voordat ik verhuisde en ik vroeg hen om het te repareren, het was nog steeds niet gedaan! Ik moest regelmatig tussen de lessen door naar huis komen en water wegvegen en elektronische apparaten ver weg houden. En mensen zouden langskomen om te proberen te repareren of te controleren zonder me van tevoren te informeren. Contracten zeggen technisch gezien dat het is toegestaan wanneer nodig, maar eerlijk gezegd geloof ik dat er enige menselijke fatsoen is om te informeren niet moeilijk is. - Het huis was oud en slecht onderhouden, de verf bladderde letterlijk soms af, de plinten waren scheef en uit hun plaats en de vloer zelf was ongelijk. Het was een centrale locatie die erg leuk en handig was. Maar ze weten dat mensen plekken nodig hebben en houden van goede locaties en zijn daarom niet aansprakelijk. Ze weten dat als je de plek niet wilt en niet bereid bent om te doen wat zij willen, iemand anders dat wel zal doen. Ik genoot van de locatie, maar als het had betekend betere verhuur, had ik voor een minder centrale locatie gekozen. - De communicatie tussen verhuurders, klusjesmannen en het bureau leek erg slecht. Ze zouden klusjesmannen boeken om langs te komen en soms kwamen ze niet opdagen en andere keren kwamen ze onaangekondigd. Veel 5 en 1 ster recensies met weinig daar tussen is verdacht en ik weet zeker dat een persoon die daar werkt een 5 ster review heeft achtergelaten. Veel beter om consistent goede service te bieden om mee te beginnen. en
Negatieve ervaring: Echt jammer, ze hebben maanden nodig gehad om problemen op te lossen, zelfs nadat er verschillende keren contact was opgenomen. De ruimte was niet schoon toen mijn vriendinnetje erin trok, maar ze kreeg een flinke vergoeding voor het 'schoonmaken' van het appartement door Domica. De faciliteiten waren er, maar werkten niet altijd, en het was de prijs die ze ervoor betaalde niet waard. Tot nu toe heb ik alleen de ervaring van mijn vriendinnetje geschreven, omdat zij veel langer in een Domica-huis heeft gewoond dan ik, aangezien het huis waar ik in woon aan een andere verhuurder is verkocht (zonder veel waarschuwing, een contractwijziging en de meeste details) en dat was ook niet zo leuk. Mijn deurbel werkte niet toen ik erin trok, en na hen gevraagd te hebben om het te repareren, kreeg ik uiteindelijk een e-mail dat ze een reserve deurbel op kantoor hadden en dat ik deze kon ophalen, en dat ik het zelf moest installeren zonder te weten hoe dat moest. In de hal had Domica een papier opgehangen met hun nummer en een noodnummer om te bellen in geval we contact met hen moesten opnemen, maar toen we het probeerden, leken beide nummers maanden niet in gebruik te zijn, in ieder geval lang voor ik erin trok. De reden waarom we hen moesten bellen, was omdat ik op een dag terugkwam van de uni, en de deur was overschilderd, en het slot was veranderd, ik kon alleen naar binnen omdat de deur open was. Dit was gedaan zonder enige voorafgaande kennisgeving en we moesten zelf een slotenmaker bellen om het slot weer te laten vervangen. Na deze incidenten raad ik aan om je onderzoek te doen en je rechten te kennen voordat je naar een Domica-huis verhuist. Ook, omdat je de behoefte voelde om me te beschamen omdat ik jou erop aansprak, heeft dit absoluut met mij te maken, en haar problemen waren zeker jouw probleem, dat je weigerde op te lossen, ik denk dat jij de partij bent die zich zou moeten schamen.
Beste Viserion16, Het spijt me dat je je zo voelt over je vriend. We vinden het echter diep onprofessioneel dat je een recensie achterlaat die niets met jou of met onze acties te maken heeft. De reden waarom je vriend van streek is, ligt niet aan wat wij gedaan hebben, maar aan andere partijen die betrokken waren. Het is beschamend dat je de behoefte voelt om dit bericht achter te laten. Ik hoop dat je je realiseert dat er altijd twee kanten aan elk verhaal zijn...
Fantastische ervaring: Domica heeft mij heel goed geholpen bij het vinden van een appartement in Leiden! De communicatie verliep zeer vlot en persoonlijk en de informatie die werd verstuurd was altijd volledig en correct.
Bedankt voor je geweldige review, Abel!
Fantastische ervaring: Naar mijn ervaring gaat Domica net dat extra stukje verder. Ik kon niet bij een bezichtiging zijn, dus maakte zij een filmpje en kreeg ik dat opgestuurd. Vragen werden duidelijk beantwoord en als iets niet duidelijk was werd dat nagevraagd zodat ik beantwoord kon worden. De communicatie verloopt helder en ik weet waar ik aan toe ben.
Bedankt voor je leuke review Arash, fijn om te horen!
Fantastische ervaring: Hele fijne samenwerking gehad met Domica Leiden. Een goed geregelde bezichtiging die resulteerde in een fijne plek. Duizend maal dank voor de vlotte en vriendelijke afhandeling!
Fantastische ervaring: Al 6 maanden wonen wij in een prachtig huis die aangeboden werd door Domica Leiden. Snelle afhandeling, goed contact met de verhuurder en fantastisch locatie in hartje centrum!
Fantastische ervaring: Nog niet eerder zo'n prettige mensen meegemaakt vanuit de makelaardij! Super aardig! Snel reagerend! Meedenkend! Persoonlijk! Super klantgericht, professioneel en serviceverlenend. Maken echt het verschil in makelaarsland. Een absolute aanrader voor iedereen die een nieuwe plek zoekt!
Hoi Saskia, wat een mooi compliment! Wij vonden het ook onwijs prettig om met jou samen te werken.
Negatieve ervaring: Oplichters. 3 maanden om je borg terug te krijgen, slecht personeel dat zich niets aantrekt van de (vaak) jonge mensenlevens die ze vernietigen. Huur niet bij hen, je zult er spijt van krijgen.
Beste David, bedankt voor je recensie, hoewel we je naam niet in ons systeem kunnen vinden. Kun je ons alsjeblieft laten weten waar en van wie je huurt?
Negatieve ervaring: De perfecte tussenpersoon voor elke huisjesmelker die maling heeft aan z'n huurders. Aan het oppervlak lijkt het allemaal heel professioneel en vriendelijke maar in werkelijkheid wordt er niks gedaan aan structurele problemen en boeit de situatie van de huurder ze helemaal niks.
Beste, dank voor je review. Jammer om te horen dat je ontevreden bent. Ik hoor dan ook graag (indien gewenst privé via [email protected]) wie je bent en om welke woning het gaat. Dan kan ik namelijk kijken of we daar ook beheer voor doen. Vervolgens kom ik dan graag met een gerichtere reactie.
Positieve ervaring: Erg goed geholpen door Domica Leiden! Er werd snel op emails gereageerd en altijd professioneel gehandeld. Appartement echter niet netjes achter gelaten door de eigenaar.
Fantastische ervaring: Alles was in de beste orde, het appartement voldeed aan mijn verwachtingen. Ik beoordeel het contact met de service zeer positief. In elk geval kwamen we zonder problemen tot een overeenkomst. Ik raad Domica aan iedereen aan die op zoek is naar een dak boven hun hoofd in Nederland :)
Heel erg bedankt voor je woorden Aleksander! We zijn erg blij dat we je hebben kunnen helpen.
Fantastische ervaring: Domica Leiden is al meer dan een jaar het bureau voor ons momenteel gehuurde huis; naast dat ze zeer professioneel en behulpzaam zijn voor alle vragen die ik had, ervaar ik ze als zeer vriendelijk! Mijn ervaring is zeer positief geweest, dus ik kan ze alleen aanbevelen.
Bedankt Juri! We zijn erg blij te horen dat jullie allemaal genieten van het huis en de service die we bieden.
Fantastische ervaring: Super! Snel geholpen aan een nieuwe woning, alles goed geregeld en snel de sleutel! Top meiden
Dank je wel voor je leuke reactie Suzanne!
Negatieve ervaring: Domica zijn alleen leuk en behulpzaam totdat je met ze tekent. Daarna zouden ze ALLES doen om hun cliënte (de verhuurder) te beschermen en deze gelukkig te houden, zelfs als dat betekent dat ze valse/illegale informatie over jouw rechten en verplichtingen als huurder geven. Ik moest een advocaat inschakelen om me te vertellen dat alles wat Domica me vertelde om te doen in een conflict met de verhuurder, in feite valse informatie was en ze gewoon probeerden mij onder druk te zetten om hun verhuurster gelukkig te maken.
Beste Mina, het spijt ons zeer te horen over uw negatieve gedachten over ons. We wensen dat we u tijdens uw verblijf hadden kunnen helpen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het beheer van de woning waarin u heeft gewoond, dus uw contact was voornamelijk met de verhuurster. Helaas heeft u de plaats verschillende keren onderverhuurd, daarom zijn we gevraagd om contact met u op te nemen om deze onderverhuur te stoppen, aangezien dit niet is toegestaan. We beschermen wat in het contract staat.
Fantastische ervaring: Ik ben net verhuisd naar een studio in Leiden en mijn ervaring met Domica Leiden was zeer positief. Cynthia van Domica Leiden was eerlijk, vriendelijk, aardig en sociaal. Verhuizen kan soms een stressvol proces zijn, maar Cynthia maakte het hele proces gemakkelijk voor mij en drama-vrij. Ik zou geen aarzeling hebben om Domica Leiden in de toekomst aan iedereen aan te bevelen.
Heel erg bedankt voor je vriendelijke woorden en beoordeling! We zijn erg blij dat je ons bureau hebt ervaren zoals wij het graag zien; stressvrij en vreugdevol.
Positieve ervaring: Vanuit het perspectief van een huurder: goed beheer van het appartement. Snel in het beantwoorden van vragen/e-mails en probeert oplossingen zo snel mogelijk te vinden.
Bedankt voor je vriendelijke woorden! We waren blij om je verhuur aan Maresingel te beheren.
Negatieve ervaring: Na bezichtiging en het sturen van gegevens en het melden dat ik belansgtelling had, nooit meer wat terug gehoord. Erg slordig en onproffesioneel. Zeker niet aan te raden.
Negatieve ervaring: Ze beloofden me een huis en gaven het toen aan een andere persoon zonder me iets te vertellen. Twee keer oneerlijk: eerst voor de niet nagekomen belofte, tweede voor het niet waarschuwen. Onprofessioneel, niet betrouwbaar en onrechtvaardig.
Bedankt voor uw bericht en het spijt me te horen dat u zich zo voelt. We kunnen een kandidaat tijdens een bezichtiging niet feliciteren met het nieuws dat ze het huis hebben, omdat we op dat moment nog geen documenten hebben gezien. We wachten altijd op de documenten na de bezichtigingen en beginnen dan met het proces van de controles, informeren de verhuurder en nemen een besluit. Ik voel dat er een miscommunicatie in dit proces is geweest en nogmaals, het spijt ons als dat is wat er is gebeurd. Als we u met iets kunnen helpen, aarzel dan niet om het me te laten weten.
Fantastische ervaring: Een fijne ervaring gehad bij de verhuur van mijn woning. Vlotte communicatie en tot op heden erg blij met mijn huurder.
Laat uw mening over Domica Leiden:
Domica Leiden verschijnt in de volgende vermeldingen:
Andere makelaarskantoren die u mogelijk interesseren



Kasteelvastgoed


Ivo van der Leek Makelaardij

Rotsvast Leiden

Verhuurmakelaar Leiden

Goedhart Makelaars & Taxateurs

RE/MAX Makelaarsgilde Leiden


Easymakelaars | verkoop en verhuurmakelaar Leiden

What's Next
Voeg uw makelaarskantoor gratis toe aan onze directory
Als u een makelaarskantoor beheert en in onze gids wilt verschijnen, stuur ons dan uw bedrijfsgegevens en u kunt volledig gratis verschijnen.