
FRIS Property Management

Informatie over FRIS Property Management
Openingstijden
- Zondag: (closed)
- Maandag: 9h-17h
- Dinsdag: 9h-17h
- Woensdag: 9h-17h
- Donderdag: 9h-17h
- Vrijdag: 9h-17h
- Zaterdag: (closed)
FRIS Property Management: Meningen
Negatieve ervaring: Wij wonen nu 3 jaar in een appartement die is overgenomen door FRIS. Ondertussen zijn wij 5 weken bezig om een nieuwe tag (sleutel voor de poort van de garage) te ontvangen. In onze huurprijs zit een privé parkeerplek in een openbare garage die wel ‘s avonds afgesloten word. Wij kunnen al weken ‘s avonds onze auto niet parkeren op de plek waar wij wel voor betalen doordat wij de garage niet in kunnen. Buiten parkeren betekend een heel stuk naar huis moeten lopen. Na veel moeite, bellen, mailen, etc kregen wij het bericht dat wij 60 euro moeten betalen plus de kosten van een aangetekende brief. Belachelijk voor iets wat zij horen te verzorgen. Ondertussen proberen wij al een week contact te krijgen gezien wij deze kosten niet gaan betalen. Zijn we 3 terugbelverzoeken verder en krijgen wij steeds te horen ‘ik moet dit uitzoeken, jullie worden teruggebeld’. Dit is niet het enige en de eerste keer dat er problemen zijn binnen en/of buiten de woning die heel slecht opgelost worden. Dit is ook niet de eerste keer van een slechte review. Het is dat de huizenmarkt drama is, maar het liefst ben ik zo snel mogelijk van dit vreselijke bedrijf af. Huur hier NOOIT!
Negatieve ervaring: Literally the most horrific experience I’ve had with a rental company in the Netherlands. Here is just a small list of things they have done and why you should not even think about renting with this low class company : 1) I gave my 1 month notice, they chose to ignore it because my roommate didn’t find a new roommate in time. My roommate constantly paid rent late and they sent ME debt collection invoices when I had already stopped living in the apartment 2 months ago. They literally ignored that I gave legal notice of leaving the apartment and said I was still liable. It was ludicrous. They are insane. I dealt with Shauni in this situation. 2) Anita from Administration just sent me an invoice which is around one year old, and she sent it to 6 recipients including my old roommates, saying I have been ignoring my invoice and they will send debt collection if I don’t pay it. Here’s the kicker - I never even received this invoice because she has been sending it to the wrong email address. Who knows, maybe she has been emailing it to the wrong address for the last year without bothering to check which one they have registered in the system for me! I have one email I use to speak to them, and it’s even written in the contract. This level of extreme idiocy is really a new low. 3) Even after I was off the contract, I still received debt collection notices when my ex-roommate was late to pay rent. Maybe they don’t know what a mailing list is or how to edit it, but one would think that is a basic skill. Maybe they don’t even know who is living in their apartments and that’s why they just send emails to everybody! 4) When there was black mold all over the apartment and next to the beds, and a huge hole in the balcony floor (that a person could literally fall through) they said this was our responsibility as tenants to fix ❤️ 5) Never ever make an “Allonge” with them. When my old roommate said she wasn’t going to pay my deposit back, FRIS shrugged their shoulders and said it was none of their business how the deposit was handled. They wouldn’t even tell her to pay it back to me. It got paid eventually thankfully, but no thanks to these cowards. 6) The stairs in Van Ostadestraat 155 are literally filthy. They have bugs, rats and an extreme build up of dust and dirt. You can smell the must in the air when you go up the stairs, see the rats scurrying up the handle bar, spiderwebs all over the place, it is so dirty you feel bad even putting your shoe on it. Every month I was charged a fee for them taking care of the common spaces- that is hilarious. Genuinely I have trauma from dealing with this company. I wish I had never step foot into their apartment. The administrative errors, lack of accountability, extreme rudeness and generally not giving a shit about their tenants goes far beyond your typical Amsterdam rental agency. FRIS takes being low to a new low❤️
Negatieve ervaring: Horrible in all aspects. If you think you've seen it all and it cannot get any worse - come to rent from Fris. Our windows have not been washed for almost a year. You can fill a book with complaints about this landlord.
Negatieve ervaring: ik denk dat de directeur er zo uitziet..want ik woon hier nu 35 jr en er is nog nooit iets gebeurd dan 1x schilderen van buiten en ieder jr de ketel schoonmaken. Daar heb ik een 30 jr hoge servicekosten voor betaald wat op een gegeven moment is teruggebracht naar een paar euro voor de ketel. Maar nu krijg ik opeens een rekening van 2021, 2022 en 23 voor 24 uurs service. Duh ??? Doen helemaal niks en nou dit ?? Das lekker fris dus. Maar ik, en iedereen wat hier nog gehuurd zit gaat NIET betalen. Ik ga niet betalen voor iets waarvan ik niet eens wist dat het bestond, heel raar dit
Negatieve ervaring: Problemen worden niet opgelost, we wonen nog steeds in een half afgewerkt pand en betalen de hoofdprijs. Wel huur verhogingen doorvoeren, maar daadwerkelijk alles oplossen ho maar. Er wordt 0 geluisterd naar de bewoners. Tickets worden gesloten zonder oplossing en de app die ze gebruiken is onwerkbaar.
Negatieve ervaring: Alleen maar aan het jagen op geld. Dus als je toilet stuk is moet je het zelf repareren.
Negatieve ervaring: They didn’t bother to wash windows since September. Didn’t fix the ventilation in our apartment as well. I am desperate. Paying more than 3k for rent I expected nothing like this.
Negatieve ervaring: Ontoegankelijk, onredelijk en houden zich niet aan de afspraken.
Negatieve ervaring: The most incompetent company I’ve ever dealt with is Fris Vastgoed. I came across a review that said this company is more like a criminal organization than a normal rental agency, and honestly, that hits the nail on the head. They passed on an invoice of several thousand euros for a blockage in the main drainpipe — something that clearly falls under their responsibility. At the same time, they are completely unreachable when you try to call them. When we just started living there, I was told that certain defects would still be fixed, but during the entire two years I lived there, absolutely nothing happened. Making promises and not following through seems to be their standard way of doing business. On top of that, it takes them months to return your deposit, and if you follow up, they act like you’re the problem. I strongly advise against ever renting from them — not just based on my own experience, but judging from the many similar reviews as well.
Negatieve ervaring: Helemaal niks fris aan dit bedrijf. Zeer onprofessioneel en onbezorgd. Innen kunnen ze als het beste maar iets oplossen, ho maar. Advies voor mensen die hier iets willen huren: Doe het niet! Je krijgt er echt spijt van. Servicekosten betaal je voor Jan met de korte achternaam. Het is een " het komt vast-goed" management bedrijf.
Negatieve ervaring: Echt schandalig hoe deze partij omgaat met de huurders. Veel loze beloftes en totaal Geen pro-actieve communicatie. Ben blij dat ik weg bij ze ben, helaas zijn er nog af te handelen zaken uit 2022&2023 waar ik nog steeds op wacht.
Negatieve ervaring: Slechte service, vol met leugens!
Fantastische ervaring: Professional and fast agency helped me and my brother find 2 nice apartments. Thank you Loek and Fris!
Negatieve ervaring: Maken gebruik van een erbarmelijk slechte app, waar geen weg in is te vinden. Standaard wordt er een tegenvraag gesteld, die dan niet via de app te beantwoorden is. Schades die ze niet in eerste aanleg verholpen krijgen blijven onverholpen.
Negatieve ervaring: Jullie verdienen geen ster! Zo vaak klacht ingediend over een autolift wat niet werkt zo vaak vast gezeten maar jullie nemen ons niet serieus, maar als het om geld gaat is de brief volgende dag al in de brievenbus
Negatieve ervaring: Meest incapable vastgoedmanager die we ooit mee hebben gemaakt. Lost problemen niet op, geeft nooit reactie, en is bijzonder onvriendelijk.
Negatieve ervaring: Moeizame partij, daarom keuze gemaakt om te verhuizen. Na een half jaar nog steeds geen update over de servicekosten waar we belachelijk veel geld voor hebben betaald alleen service bieden ze niet. Kijken om verdere stappen te ondernemen.
Negatieve ervaring: Lack of professionalism Criminal levels of negligence Lack of regard and respect for the renters. Your company's handling of this situation is deeply concerning and reflects a pattern of unprofessional conduct, negligence, and disregard for tenant well-being. Not only have you failed to address my concerns promptly and effectively, but your repeated attempts at temporary fixes have only exacerbated the issue and caused further inconvenience. The lack of direct communication and the absence of any meaningful updates after months of emails is unacceptable. The fact that you require me to submit the same information multiple times, even though it is readily available to you, highlights a fundamental lack of organization and efficiency. The technicians' failure to address the root cause of the leak and their subsequent disappearances further demonstrate a disregard for my concerns and a blatant disregard for my safety and well-being. The continued presence of mold spores due to these half-hearted measures poses a significant health risk, especially for those with respiratory sensitivities. The repeated pattern of temporary fixes and the lack of concrete action to address the underlying issue suggest a deeply ingrained culture of negligence and a disregard for the standards of care expected from a reputable property management company. I urge you to take immediate action to rectify this situation and address the underlying issue of the leaky roof. I expect a thorough assessment of the problem, a detailed timeline for a permanent fix, and regular updates to keep me informed of the progress. Furthermore, I expect a formal apology for the inconvenience and distress caused by your company's inaction. If you are truly committed to providing a safe and habitable living environment for your tenants, I implore you to demonstrate this commitment by taking immediate and decisive action to resolve this issue. I am eager to see if your company can rise to the challenge and prove that it values the well-being of its tenants above all else. Update: Welcome.to 2024 and no update or contact from Fris. Nothing. Roof leak 6 months and broken door for three months. Unbelievable. 15/1/2024 Charissa from Fris has contacted me on this review saying she will help. on 6/1/2024 I have emailed my name and details and I'm waiting for a phone call to discuss this problems we are having. I'll will post results here when I have them. I asked for a phone call as emails into the void are a waste of time with this company. So far the only response is the index email raising the rent. 16/4/2024 Update. Part of the leak has been repaired. It's taken so long that a new leak has formed from the rotten wood around the windows and all the other issues remain. Communication is still slow or non-existant. I keep calling and speaking to Koen Fris. Nothing changes and I spend my mornings/ evenings cleaning water off my floors and walls as the leaks and black mould continue. The neighbours say they have neglected the house for years and are as frustrated as we are as the property drives the property levels down with all the rotten wood and neglect on the house. I was getting help from the person helping with all these negative comments but not she seems to have disappeared as well. Update 15/1/2025 Truly despicable. I am dealing with the company owner after months of the run-around with their management team. Found his email and phone number and called him. That was a month ago. Still leaking. Can you believe it? The contractor Leonda came and went inside 12 min and clearly did a poor job. I have asked for a different contractor as Leonda was rude, incompetent and after 2 weeks didn't give Fris the necessary information for all the repairs they came and looked at before the holidays. The moron at Leonda hung up on me as well when I tried to get information and got upset when he told me to call back in the morning because they were closed. He called me so that made no sense. I truly despise they way renters are treated. So unprofessional.
Dear Marc, I'm so sorry you feel this way. May I ask you to send me an email to [email protected]. Please make sure to mention your address. Hopefully I can help you. Have a nice day. Yours sincerely, Charissa from FRIS
Negatieve ervaring: Deze bedrijjf verdient niet eens een ster. Liegen , niet reageren op brieven nog klachten , huurders in de steek laten met hun problemen ,huurders beledigen ,uitdagen en bedriegen . De naam van de technische manager is geheim!!! Zodat niemand hem kan aanklachten. Medewerkers nemen telefoon op zonder naam te zeggen..om directe klachten te vermijden . Advies;NOOIT BIJ DEZE BEDRIJF HUREN ,,WANT JIJ ZAL GEGARANDEERD PROBLEMEN KRIJGEN..er is geen klanten service ,klachten worden niet behandeld of komt bij de aangeklagde persoon terecht. Onbeleefde medewerkers /telefonisten . Ik zet nu langer dan 21 dagen met ernstige lekkage thuis en ik ben nog niet geholpen . De technische manager die doet alleen waar hij zin in heeft. Mensen die goede riveuws schrijven worden door fris beloond .Deze zaak legt nu bij een advocaat en zal ik bij RADAR en consumenten bond aanmelden. Echt een bende.
Negatieve ervaring: Fris has been the worst landlord I've had. I paid a 70-euro service fee, but the elevators were often broken and too small. Their office is completely closed in the last week of December. They promised to return the deposit in 10 days, but it’s been over a month, and they haven’t. They barely reply to emails, and my ventilation was broken the entire 1.5 years I lived there.
Negatieve ervaring: They don’t pay back the deposit and don’t reply on email anymore, and that while raising the rent every year. Be VERY careful doing business with Fris!
Positieve ervaring: Bijna 5 jaar lang met plezier gewoond in een appartement van Fris in Den Haag. Ben altijd goed en snel geholpen met problemen / reparaties en de afhandeling rondom de huuropzegging is allemaal erg soepel verlopen. Servicekosten zijn aan de hoge kant, maar heb het idee dat Fris zijn best doet om alles netjes te houden. Het zijn juist een aantal huurders die er een puinzooi van maken, grofvuil dumpen in gemeenschappelijke ruimtes of dingen vernielen. Begrijpelijk dat verhuurder dan kosten moet maken om dit op te ruimen als de huurders het niet doen. Wel oneerlijk voor de mensen die zich wel netjes gedragen. Puntje van feedback is dat de uitleg over de opbouw van de servicekosten nog wat duidelijker / transparanter kan. Zeker als er bij de eindafrekening bijbetaald moet worden kan dat oneerlijk overkomen. Ook is het soms onduidelijk waar je terecht kunt met vragen / meldingen.
Beste Diederik,
Bedankt voor uw positieve review! We zijn erg blij te horen dat u met veel plezier in een van onze appartementen heeft gewoond. Betreft uw puntje van feedback: erg fijn dat u dit ook benoemd! We staan altijd open voor verbetering en nemen uw advies dan ook serieus.
Nogmaals dank!
Vriendelijke groet,
FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: Wij huren sinds een tijd van deze flutpartij. Het wordt tijd dat deze organisatie geboycot wordt. Dat dit mogelijk is in Nederland is ongeloofelijk. Download hun cijfers maar eens van het KVK, ze blijven net drijven. Of het is een front voor iets anders. Waardeloze medewerkers en waardeloze customer service. Aanklagen die hap.
Negatieve ervaring: Don't rent with them, they will steal your deposit. Horrible company and customer service. When asking why they didn't return our deposit within the legal 30 days, they make excuses, don't answer e-mails, hang up on you, say they will call back and never do and are plainly rude. Mr. B.W., especially, displays a very unprofessional attitude, yells at you on the phone, tells you to "keep it short" when you call and gives the impression you are the problem when they are doing illegal things. They drive you to the point of talking to lawyers so you can take them to court. Terrible company, stay away from them.
Dear Irina,
Thank you for sharing your feedback with us. We are truly sorry to hear about your negative experience and the dissatisfaction you’ve felt with our company. This is certainly not the level of service or professionalism we aim to provide.
We would very much appreciate the opportunity to work towards a solution. Could you please send us an email at [email protected] with more details about your experience? Our team is committed to addressing your concerns promptly.
Once again, we sincerely apologize for the inconvenience and frustration caused. We hope to hear from you soon.
Best regards,
Team Vastgoed Management
Negatieve ervaring: My experience with Fris Vastgoed Management has been absolutely awful. They operate in a manner that feels more like a criminal organization than a property management company, constantly looking for ways to exploit their tenants at every possible opportunity. Communication with them is abysmal—emails are ignored, and when you do manage to get in touch, their employees are incredibly arrogant and dismissive. Instead of resolving issues, they make matters worse, showing no regard for professionalism or customer service. I would strongly advise against dealing with Fris Vastgoed Management. Save yourself the stress and look for a more trustworthy and competent property manager.
Dear Robert,
Thank you for your feedback. We are very sorry to hear about your experience with us. Your feedback is important to us, and we don't want you to feel dissatisfied. This is not the service we strive for, and we want to work to a solution.
We want to do everything we can to address your concerns as soon as possible. Could you therefore please reach out to us at [email protected]?
We truly apologize for the inconvenience caused and hope we can regain your trust. We are looking forward to your email.
Best regards,
Team Vastgoed Management
Negatieve ervaring: I am pretty disappointed by FRIS. The brand new apartment we rented came without a number of light fixtures, not even mirrors in the bathroom and yet they want to charge well above market rate. Their ticket system for asking for help is really lacking, and there seems to be an open animosity towards tenants.
Dear Matt,
We are very sorry to hear that you were so disappointed by us. It is never our intention for our customers to be dissatisfied and we would like to help everyone to the best of our ability. Therefore, could you please send an email to [email protected]? We would like to help you further to solve the problems you are experiencing as quickly and well as possible.
We look forward to receiving your e-mail.
Thank you in advance and we are really sorry.
Best regards,
Team Vastgoed Management
Negatieve ervaring: Ik wilde de huur opzeggen voor mijn vader die na 33 jaar huren niet langer zelfstandig kan wonen. De ontvangst van het e-mailbericht waarmee ik dat deed, werd bevestigd door een stagiaire van FRIS die vroeg om alle informatie, die ik in het e-mailbericht had opgenomen over te nemen in een formulier om dat dan ondertekend terug te sturen. Gevraagd naar de reden dat FRIS het haar huurders moeilijker maakt dan nodig was het antwoord "Wij hebben namelijk ook handtekeningen nodig, vandaar." Kijk, en zo geeft deze stagiaire aan hoe VGM FRIS Vastgoedbeheer belooft om te gaan met huurders: vernederend, respectloos en op de manier van de paarse krokodil. In plaats van mijn leven als mantelzorger iets te verlichten, verplicht deze stagiaire mij om dat formulier helemaal in te vullen, af te drukken, naar mijn oude vader in het verpleeghuis te rijden om het hem te laten ondertekenen, dan naar het postkantoor te rijden om een postzegel te kopen om het papier per aangetekende post aan FRIS te sturen. Nogmaals, niet omdat er een juridisch relevante reden is, maar louter omdat het kan.
Beste Robert,
Wat vervelend om te horen dat u zo'n negatieve ervaring heeft gehad met onze afdeling. Als uw vader niet in staat is om zelf te ondertekenen kan u voor hem een machtiging ondertekenen. U hoeft hiervoor niet naar uw vader of postkantoor, maar dit kan via het huuropzeggingsformulier dat u heeft ontvangen van onze stagiaire. Als u verdere toelichting wilt, kunt u een mail sturen naar [email protected]. Dan leggen wij u graag stapsgewijs uit hoe de procedure van een huuropzegging precies in zijn werk gaat. We helpen u namelijk graag als iets niet duidelijk is en vinden het belangrijk dat u tevreden bent.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en we zien uw mail graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Team Vastgoed Management
Positieve ervaring: Wij huren sinds enkele maanden een net gerenoveerd appartement via FRIS. Er waren wat zaken die niet geheel waren afgerond bij de oplevering: van die zaken waar je pas achter komt zodra je er woont. We hebben een lijstje met klusjes (van kapotte deurbel tot een stukje vloer die niet goed gelegd was tot een niet-werkende verwarming) naar de makelaar doorgezet en binnen no-time wordt dit opgepakt en worden er mensen langsgestuurd om de klusjes uit te voeren. Ook het contact voorafgaand aan de huurovereenkomst verliep soepel, ze zijn goed bereikbaar.
Dag Kim,
Bedankt voor je prachtige review! Zo horen we het natuurlijk graag. We wensen je veel plezier in je nieuwe woning!
Team Vastgoed Management
Fantastische ervaring: Hartelijk dank voor de snelle reparatie door de heren loodgieters binnen 1dag geholpen
Beste Gerrit,
Bedankt voor je mooie review. Wat fijn om te horen!
Met vriendelijke groet,
FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: Didn't think it can get worse than with MVGM, but Fris proofed me wrong by delivering a half finished apartment where I am as tenant am supposed to do the finishing for them while paying full rent. Support from their end is a joke and request are ignored. But they are fast in collecting money and charges. I recommend everyone to reach out to woon! or getting help from a lawyer to sue them :)
Dear Dom,
Thank you for your review and I am really sorry to hear that you had such a negative experience with our department. Of course, it is never our intention to make our customers feel dissatisfied. Would you please send your contact details to [email protected]? We will get back to you as soon as possible. Thank you in advance!
Kind regards,
Team Vastgoed Management
Negatieve ervaring: Wat een ongelofelijke prut partij! Communicatie is een drama, maken zelf veel fouten in het proces en ligt nooit aan hun maar altijd aan de ontvangende kant. Ik kan hier helaas niet vanaf maar adviseer iedereen, zowel privé als zakelijk NOOIT zaken te doen met GRIS Vastgoed Management.
Beste Karel,
Bedankt voor je review en wat vervelend om te horen dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met onze afdeling. Het is natuurlijk nooit onze bedoeling om onze klanten een ontevreden gevoel te geven. Zou je je contactgegevens willen sturen naar [email protected]? Dan nemen we z.s.m. contact met je op. Alvast bedankt.
Team FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: The worst company that I ever faced in the Netherlands. They do not care about their clients at all. They all about money making. Client satisfaction - Zero, Fast service - Zero, Not friendly. Very disappointed.
Fantastische ervaring: Mijn contact loopt meestal via Marilyn de Rooij . Zij is echt fantastisch, antwoordt en regelt alles mbt de administratie , bijna al voordat ik mijn mail met een verzoek daadwerkelijk heb verstuurd. En dat al heel veel jaren.
Negatieve ervaring: GA HIER NIET HUREN. De meest schandalige, machtsmisbruikende vastgoed partij van Nederland. Ik ben zo'n 4 jaar geleden in 1 van hun woningen gaan wonen. Na 2 jaar uit nood verhuisd naar een ander appartement die ook onder Fris valt, waarbij er lekkage aanwezig was. Hier is gezegd dat het in 2 weken zou worden opgelost. De vorige bewoonster had mij al gewaarschuwd, aangezien zij hier al een hele tijd mee bezig was en er niks aan werd gedaan. Ik had echt een woning nodig en met hun ''het komt wel goed binnen twee weken'' woorden toch op het huurcontract ingegaan. Ondertussen zijn we 2 JAAR verder en er is precies niks opgelost. Ik krijg een compensatie op de huur van 75 euro?? Dit na heel veel aansporen en tig mailtjes. Nu maanden later is er niemand die reageert of echt stappen onderneemt om er wat aan te doen. Er is een partij op gezet, Stebru, die het issue heeft geprobeerd te verhelpen. Probleem niet verholpen, kunnen het niet 123 vinden en ik hoor vervolgens helemaal niks meer. Ondertussen komen er liters uit het plafond (zie de foto’s met de druppels die letterlijk aan het plafond hangen) en zit er schimmel aan de muren. Daarnaast maak ik ook gebruik van een autolift (90 euro per maand) en die werkt niet/nauwelijks. Ik kan soms gewoon niet naar mijn werk, laat staan als ik een speodgeval heb. Hier doen ze ook helemaal niks aan en laten de boel lekker de boel. Advies: NIET HUREN ONDER FRIS. Ik ben gewoon OPGELICHT en zou makkelijk juridische stappen kunnen ondernemen, ben daarin nog culant maar dat is nu ook wel voorbij. Leuk die 75 euro maar deze omstandigheden zijn niet goed voor mijn gezondheid. Als ik minder dan 1 ster kon geven had ik het gedaan.
Negatieve ervaring: Als je ze nodig heb zijn ze er niet !!! Er is op dit moment een muizenplaag in het complex wordt niks aan gedaan triest
Dag Nancy wat vervelend om te lezen.
M'n collega heeft vorige week het bedrijf nogmaals herinnert, maar nog geen antwoord mogen ontvangen i.v.m. de muizenbestrijding. Kunnen we contact houden via de mail? Ik stuur je even een berichtje en wens je voor nu nog een mooie dag toe. Groetjes Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: they stole my deposit, never gave it back, has never answered a single email since we moved away ONE YEAR AGO. I went to the office directly and they just kept telling me to email them. I still don't have my deposit so I'm working it out with my lawyer. Please run away from this company.
Negatieve ervaring: A major problem with rented property reported in January, 4 months later is still not fixed. The staff of Fris is ignorant and lazy, do not expect them to understand your problem. They just pretend to listen, without making any effort to understand the situation. Also, 15-30 minutes before the official end of the day they all are gone home, phone is not being answered. Emails are answered with a week delay. Their app is just an illusion. It does not work.
Negatieve ervaring: Painfully ineffective management. We've experienced failures on any and all requests, from setting up new key fobs to fixing a dishwasher. Our building has had inadequate security since it opened in December last year, anyone can walk in, still unfixed. Slow response times and tend to spend days trying to blame the user before even attempting to investigate.
Negatieve ervaring: We have recently signed a contract with them at a newly constructed building called Yvie. The apartment was supposed to be delivered to us on May 15th but every week, they send us a new email 5 minutes before their closing time on a Friday to inform us the delivery is delayed by another month. The new delivery date is sometime in August and last week they sent us an email saying the'd inform us this week about the exact days, but of course they didn't! We have been to their office and were promised that the manager would call us and not surprisingly, nobody called us ever. Also, 4 months after moving in, they're planning on increasing the rent! Today we called the customer service and asked the lady to send us an email confirming what we discussed on the phone and she refused by saying "she's too busy to send us an email!!" The customer service of this company is simply horrible and the staff lack professionalism how to handle customer service. Avoid this company, don't trust them, and don't rent a place at Yvie, either! You'll get into trouble!
Negatieve ervaring: Een slechtere organisatie dan FRIS bestaat er denk ik niet. Tijd dat deze falende organisatie eens aan het licht wordt gebracht, via een tv programma of iets dergelijks. Hoe deze organisatie met hun huurders omgaan is te gênant voor woorden. Je krijgt niet eens reactie meer op een mail. Heb je last van gebreken in huis, dan kan je lang wachten. Want hier wordt helemaal niets aan gedaan. Personeel weet totaal niet wat ze aan het doen zijn, ik zou me schamen als ik hier zou werken. Hierbij, beste lezers, huur hier nooit, vreselijke organisatie. Niet eens één ster waardig. Wij zijn ondertussen verhuisd!
Negatieve ervaring: Wanbetalers, borg wordt niet teruggegeven. Telefoon wordt beantwoord maar iedereen die nodig is is nét in overleg. Terugbelverzoeken werken niet.
Negatieve ervaring: Vreselijke organisatie, lieve mensen huur hier nooit!!! 10 weken met lekkage's gezeten, er werd niets gedaan. Ze reageren nergens op. Überhaupt als je kampt met bepaalde gebreken in huis, er wordt niets aan gedaan. Nalatig en onprofessioneel bedrijf. Daarnaast 6 weken moeten wachten voordat ik mijn borg terug gestort heb gekregen. Ik ben uiteindelijk verhuisd, omdat dit geen doen was. Echt gênant...niet eens één ster waardig
Dag Jurgen wat vervelend dat je dit zo ervaren hebt.
Als je erover wilt praten kun je mij mailen via [email protected]. Graag ovv het betreffende adres. Misschien kan ik je uitleggen waarom bepaalde zaken gegaan zijn zoals ze gegaan zijn.
Voor nu wens ik je een mooie dag toe vandaag. Hartelijke groet Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: I get really surprised how this company still exists as all the buildings they manage have complains about their (lack of) customer service. We have to beg for them to simply do their work, and even that is not enough. Its crazy to see how the companies in The Netherlands can get away with so much disrespectful treatment towards their customers.
Dag Ana Paula wat vervelend dat je dit zo voelt. Wij hebben eerder contact gehad over de laadpalen die nog niet werken, en over de intercom die een aantal weken defect was, wat inderdaad zeer vervelend is.
Zoals ik je had proberen uit te leggen, doen we op de achtergrond echt ons best om dit zsm werkende te krijgen. Wij mailen inderdaad ook niet altijd, alle bewoners terug. Wij proberen onze tijd efficiënt te besteden door bijvoorbeeld zo spoedig mogelijk aannemers op locatie te krijgen, die de storingen gaan verhelpen. Vooral vanuit een complex ontvangen we soms tientallen e-mails wanneer er een (langdurig) defect is, wij kunnen niet iedereen persoonlijk antwoorden en doen ons best om jullie zoveel mogelijk via algemene berichtgevingen op de hoogte te houden.
Mocht je nog contact willen, dan kun je mij mailen via [email protected]. Voor nu wens ik je een mooie dag toe vandaag, hartelijke groet Charissa van FRIS.
Negatieve ervaring: Heating went out. Sent them a request for repair through their official app they make you sign up for. They didn't respond for a week then they said they can't send a technician and if they really have to send a technician (their words) I would have to pay the costs and they don't know how much it is. To be useless is one thing but to be so delayed that I wouldn't have heat for a week in the middle of winter is something else entirely. Only a scumbag landlord would utilize this company.
Beste Rupert heel vervelend dat je niet tevreden bent. Als mijn collega's hebben aangegeven dat je zelf de kosten mag betalen, heeft dit wel een rede. Herstel van kleine werkzaamheden, of schade veroorzaakt door bewoner zelf, dienen bijvoorbeeld altijd zelf betaald te worden.
Zou je mij je verhaal willen mailen? Dan kan ik met je meekijken en uitleggen waarom dit zo gegaan is. Mijn emailadres is [email protected]. Graag onder vermelding van je adres. Ik wens je nog een mooie dag toe vandaag.
Negatieve ervaring: Ontzettend slechte verhuurmaatschappij. Hier destijds een woning gehuurd die veel te warm werd, door constructiefouten. Dit is ook aangegeven door het bedrijf wat door frisvastgoed zelf is ingeschakeld om de thermostaat te checken. De hitte in de woning maakte de woning onbewoonbaar. Het voldeed dan ook niet aan de wetgeving hierover, volgens de huurprijzenwetgeving. Ondanks herhaaldelijk contact hierover en het bijhouden van een warmte logboek is hiervoor geen passende oplossing geboden. Tot mijn verbazing, nu ander half jaar nadat ik vertrokken ben uit deze woning ook nog een afrekening van servicekosten ontvangen die veel hoger zijn dan ze in eerste instantie afspreken. Ze hebben de eindafrekening veel te laat verstuurd en daarnaast staan er dingen op vermeld die niet aanwezig waren, zoals een huismeester. Ook hierin biedt frisvastgoed natuurlijk weer geen passende oplossing en willen ze dat alle kosten betaald worden. Ondanks dat ik ook nog eens niet in de woning kon wonen door de warmte. Al met al, huur je woning niet bij Fris Vastgoed! Ze zijn in hun contact ontzettend klant onvriendelijk en alleen uit op hun geld. Edit: Meerdere keren geprobeerd te bellen met degene die de mail heeft gestuurd over de servicekosten. Elke keer krijg ik als antwoord dat de desbetreffende medewerker mij later die dag zal terugbellen middels een terugbelverzoek. Dit gebeurt alsnog dus niet! Ook zou ik meer te horen krijgen over een bijeenkomst die georganiseerd zou worden voor meerdere ontevreden bewoners uit hetzelfde complex. Ook hier uiteraard niks meer van vernomen.
Dag Vera wat jammer dat je een negatief gevoel door FRIS gekregen hebt. Dat is natuurlijk nooit onze bedoeling!
Je hebt al contact gehad met mijn collega over de servicekostenafrekening heb ik vernomen. Ik zal daar daarom verder niet op ingaan.
Ik hoop dat m'n collega je duidelijk kan uitleggen hoe het werkt rondom de afrekening van servicekosten en dat hij je negatieve gevoel kan wegnemen. Ik wens je nog een mooie dag toe vandaag. Groetjes Charissa van FRIS
Fantastische ervaring: Er is gelukkig na een positieve verandering in het team welke storingen verwerkt sinds twee jaar een frisse wind opgekomen en ze gaan nu serieus om met de gemelde mankementen en storingen en mijn dank gaat vooral uit naar een medewerker en wel Technisch Vastgoedbeheerder Dhr. Deinum voor zijn accurate kennis, snelle manier van handelen, vasthoudendheid en communicatie. Met vriendelijke groet bewoner Edisonstraat te Utrecht
Dag Nel,
Wat een mooie review, dankjewel voor je genomen moeite. Wij zijn bezig om intern alsmaar beter en efficiënter te werken, fijn dat jij deze verandering opmerkt en op deze manier deelt.
Ik wens je nog een mooie dag toe vandaag. Hartelijke groet Charissa van FRIS
Fantastische ervaring: Ik ben gisteren perfect en heel snel geholpen door de afdeling beheer. Goed gedaan Fris.
Dankjewel voor deze mooie review Cees. Erg fijn! Ik wens je nog een mooie dag toe vandaag. Vriendelijke groet Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: Unprofessional and unreliable. Stay away
Fantastische ervaring: Professional, reliable and friendly company!
Dankjewel voor je positieve review! Dat zien we graag :) Ik wens je nog een mooie dag toe vandaag. Groetjes Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: Eigenlijk niet eens één ster waard! Wat een waardeloze firma zeg. Besteden alles uit, van communicatie is nauwelijks sprake. Meldingen moet je doen via een app. Als je geluk hebt krijg je antwoord binnen een week of 2/3, kort en bondig en vol met spelfouten. Vervolgens word je van het kastje naar de muur gestuurd, want de firma Fris besteed alles, maar dan ook alles uit en lost niks zelf op. Lekker makkelijk. Ook is het niet duidelijk met welke bedrijven zij dan samenwerken en hoe deze te contacten. Zo wacht ik al bijna 7 maanden op een bedrijf om de muizen in mijn woning, eigenlijk het gehele appartement te bestrijden. Wordt onderhoud van de warmtepomp niet gedaan en ook de melding van de slechte schoonmaak in algemene ruimtes is tot op heden nog niet opgepakt. Maar wel de eindafrekening durven sturen aan het eind van het jaar. Fris geeft niks om zijn huurder, als je de luxe hebt, bespaar je zelf een hoop frustratie en zoek een woning bij een servicegerichte firma.
Beste Kimberely,
Wat vervelend dat je je zo voelt. Dat is absoluut niet de bedoeling. Ik kan je garanderen dat mijn collega's hun uiterste best doen om alle bewoners tevreden te houden.
Ik reageer hierbij graag op al je punten om zo wat te verduidelijken voor je.
Wij zijn de beheerder van jouw complex. Het klopt daarom ook dat wij bijna alles uitbesteden aan andere bedrijven. Wij zijn slechts de beheerders en voeren zelf geen reparatieverzoeken uit. Er loopt op jouw complex ook een huismeester rond. Zijn gegevens zijn eerder naar je gemaild, je kan hem voor kleinere reparaties benaderen.
Eerder hebben jij en ik contact gehad over jouw warmtepomp, waarnaar wij de leverancier hebben aangestuurd om bij je langs te gaan. Daarnaast zou de warmtepomp elke jaar onderhouden moeten worden door deze leverancier. Zij maken hierover zelf afspraken met de bewoners. Dat jij nu aangeeft dat zij nog niet eerder bij jou thuis zijn geweest voor onderhoud, verbaast mij. Ik ga hun meteen benaderen voor je!
Een klacht over schoonmaak kan ik niet terugvinden, zou je dat een volgende keer naar mij willen doorsturen via [email protected]. Graag zo snel mogelijk nadat de schoonmaak heeft plaatsgevonden, met foto's. Deze stuur ik dan meteen door naar het schoonmaakbedrijf.
Er is niet toegezegd dat er vanuit de eigenaar muizenbestrijding zal plaatsvinden, wel hebben wij alle bewoners al een aantal keren verzocht om afval netjes te deponeren in de containers, en geen afval buiten neer te zetten, omdat dit muizen aantrekt.
Ik hoop je wat duidelijkheid gegeven te hebben. Mocht je nog willen spreken over bovenstaande, dan kun je mij natuurlijk benaderen. Ik wens je nog een mooie avond toe! Vriendelijke groetjes Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: In agreement with almost all the one-star reviews here. I’ve been dealing with a lack of hot water and heating in the apartment and they have sent a subcontractor out four times now to “fix” it. It is ridiculous not being able to take a shower. Their lack of communication or sense of urgency is a complete disaster. If I could move out right now (after moving in two months ago), I’d absolutely run as fast I can.
Dear Andrijana Pejkovska,
Thank you for your review. We understand that it is extremely frustrated to not have hot water. As you said, the subcontractor already has been to your house 4 times, so please do understand that we do try to solve this problem. I completely agree that this is taking way to long, but sometimes complicated repairs take a lot of time.
Can you please inform me via [email protected] if this issue now has been solved? If not, my colleague will immediately call them.
Tonight there is an extra information meeting, organized by this company. All residents have been invited for this evening. They will give an explanation of the technical systems present in the homes. The firm who delivers heat will also be present, as well as one of my colleagues from FRIS. I hope you can be there to ask all the questions needed.
I wish you a nice evening. Your sincerely Charissa from FRIS.
Negatieve ervaring: Ik ben nu al anderhalf jaar in een nachtmerrie beland door een schimmelprobleem in mijn woning. Ondanks herhaalde meldingen en een rapport dat ooit is opgesteld door een onafhankelijk bedrijf waarin een oplossing staat voor het probleem, Doen ze er niks aan. Het rapport hebben wij nooit kunnen inzien aangezien er nergens op wordt gereageerd en niemand je ooit terugbelt ondanks dat je 2 weken lang elke dag met ze belt. Mijn gezin en ik lijden onder de gevolgen van deze schimmel waarbij wij soms meerder klachten hebben. Het meest frustrerende is dat niemand luistert of actie onderneemt. Dit is absoluut onaanvaardbaar en een schande. Als je om je gemoedsrust geeft, blijf ver weg van dit bedrijf.
Beste Mike,
Wat opmerkelijk dat dit zo lang duurt, dat is zeker niet de bedoeling. Mijn collega's doen hun uiterste best om iedereen z.s.m. te helpen, ik kan je daarom garanderen dat het geen kwestie is van 'niet willen helpen'. Ik zou graag met je meekijken om te zien waar het hier fout gaat, zou je mij willen mailen, o.v.v. je adres, naar [email protected].
Ik wens je nog een mooie dag toe vandaag. Met vriendelijke groet, Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: An absolute nightmare dealing with FRIS! Their incompetency is on another level. A month+ for a leak fix and still counting? Their "customer service" is a complete joke – no communication, zero empathy, and a clear lack of professionalism. Not to mention the shady practices and misinformation I've encountered. If you value your peace of mind and hard-earned money, steer clear of FRIS. Zero stars would be generous. Consider this a public service warning.
Dag Maria Augusta Parenti,
Zou je me over jouw review willen mailen op [email protected], dan kan ik met je meekijken. Ik moet je wel aangeven dat sommige reparaties heel lang duren tegenwoordig. Dit heeft vooral te maken met personeelstekorten en materiaaltekorten in de bouwsector.
Ik hoop van je te horen en wens je voor nu nog een mooie dag toe vandaag. Groetjes Charissa van FRIS.
Negatieve ervaring: Okay, real talk. FRIS is a complete disaster. I've been stuck with a leaking apartment for over a month, and it’s like living in a permanent rainstorm inside. Every time I try to get ahold of them, it's like I'm screaming into the void. No one's listening, no one cares, and I’m left to deal with this mess. Their "customer service" is an absolute trainwreck. I get the runaround, mixed messages, or worse, just flat-out ignored. Their systems? Must be held together by chewing gum because despite me constantly bugging them, it’s as if my problems just disappear into thin air on their end. It's not just about a dumb leak. It’s the sleepless nights, the health problems, and the sheer stress of dealing with a company that seems to have left all decency and professionalism at the door. If you’re thinking of getting involved with FRIS—just don't. Trust me, you'll thank me later. This isn’t me just venting; it’s me begging anyone who reads this to save themselves the nightmare. Avoid, avoid, avoid! Zero stars would be the real review here.
Negatieve ervaring: Nalatigheid van de woning, geen communicatie. Kan geen meldingen doorgeven over overlast van buren. Hard opzoek naar iets anders! Geen aanrader!
Beste SR,
Jammer dat je niet tevreden bent met FRIS. Zou je mij willen mailen via [email protected] met jouw verhaal? Misschien kan ik je verder helpen. Ik wens je nog een mooie dag toe. Groetjes Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: I have rented a property in Amst Amsterdam. Even though it is a new apartment, there are many issues. When I sent many emails to them, they don’t reply and booked ticket in app and no response. I have to call technicians and arrange for the repair. Shame on their service !
Beste JN, dankjewel voor je reactie. Zou je mij willen mailen via [email protected] met jouw verhaal? Misschien kan ik je verder helpen. Er zijn inderdaad de nodige problemen bij AMST, we zijn druk bezig om alles op de rit te krijgen voor jullie.
Ik wens je een fijne dag nog. Groetjes Charissa van FRIS.
Negatieve ervaring: Ze hebben een mooi aanbod qua woningen, maar op aanvragen voor bezichtigingen wordt niet gereageerd, op mail niet en als je belt wordt je weer naar de website verwezen waar je nooit een reactie krijgt.
Dag Mandy, bedankt voor je feedback! ik begrijp dat je het vervelend vindt als je geen reactie krijgt.
Er is enorm veel belangstelling in ons aanbod, per woning melden zich soms honderden geïnteresseerden, wij kunnen niet iedereen persoonlijk antwoorden. Dat staat momenteel ook bij ons aanbod vermeldt.
Je zou wel een automatisch bericht moeten ontvangen als je je voor een woning aanmeldt, ik ga direct navragen waarom dit niet bij elke aanmelding werkt. Ik wens je nog een mooie dag toe vandaag. Groetjes Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: Meerdere mails worden niet beantwoord. Bij telefonisch contact wordt elke vraag doorgeschoven naar een ander persoon. Jouw vraag vraag wordt als het ware in een 'doorgeefluik' gestopt. Vervolgens krijg je niks meer te horen en moet je zelf weer contact opnemen. Dit is erg vermoeiend, het geeft onzekerheid en de impressie dat je niet gehoord wordt als huurder.
Beste Rogier, wat vervelend dat je je zo voelt, dat is niet onze bedoeling! Zou je mij een mail willen sturen met daarin je vragen, vermeld daarin aub ook je adres, dan probeer ik je verder te helpen! Je kan me bereiken via [email protected]. Het is wel zo dat we op diverse afdelingen werken, dus dat je vraag wordt 'doorgeschoven' dat kan in sommige gevallen wel kloppen. Ik hoop van je te horen. Groetjes Charissa
Negatieve ervaring: FRIS don't respect the tenants. From ignoring the security issues like cameras to avoid the constant stealing of our deliveries, hygiene and returning the deposit in the proper period after you are gone, they are pretty much a scam company.
Negatieve ervaring: I've never had to deal with an outfit as unprofessional as this one. Calls are not returned, maintenance issues take 6+ months to resolve (if they are resolved at all) and require constant chasing, complaints are ignored. Requiring tenants to manually transfer the rent each month, for over a year, because they're too incompetent (or lazy, take your pick) to set up direct debit, something a small town library has figured out, is just as symptomatic of their clown car approach to business as the tone of communication with tenants. The service fee invoice for 2022 is now late and still has not been delivered. When asked why, rude responses are given, but no substance. Do not engage with this joke of a company.
Negatieve ervaring: Onduidelijk in de beschrijving. Verhuisdagen bespreekbaar in de omschrijving maar aangekomen blijkt dat er op stel en sprong iemand in moet. Nutteloos om iemand ze tijd zo verdoen.
Dag Olivier, ik begrijp je review niet helemaal. Als je wilt kun je deze aan mij toelichten via [email protected], graag ovv van je adres. Je mag mij trouwens altijd benaderen als vragen hebt. Groetjes Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: What a terrible mess this company is. Worst: they're rude and obnoxious when you're asking for help. Second worst: they don't follow-up on things that they promise. And third: they rarely even communicate at all, and don't seem to be even capable of managing the goings on of an apartment building. Their communications are so offensive that I'm afraid to even contact them anymore. Avoid living in a building managed by them at all costs.
Negatieve ervaring: Great portfolio of real estate in Amsterdam but unfortunately it's impossible to communicate with this organisation (no replies to emails and calls are being redirected).
Negatieve ervaring: Een bedrijf dat zichzelf protserig tracht te profileren als een hoogwaardige, luxe beheerder met hart voor de zaak. In de praktijk wordt er slechts met hart en ziel ingezet op manipulatie en misleiding in een poging om de benedenmaatste bedrijfsvoering en grove incompetentie te verbloemen. Waag het echter niet om hier kritisch over te zijn zonder te rekenen op reprimandes, repressailes en persoonlijke intimidatie. Zorgen van huurders worden weggehoond en uitgelachen terwijl de verhuurder wordt geconfronteerd met de consequenties hiervan en bovendien op onnodige extra kosten wordt gejaagd door het mismanagement van FRIS. Zowel als huurder als verhuurder wil je in een grote bocht om (ON)FRIS heen lopen.
Beste heer/mevrouw, wat vervelend dat u ontevreden bent en zich uitgelachen voelt, dat kan nooit de bedoeling zijn! Kunt u mij aangeven wat er precies aan de hand is via [email protected], ovv van uw adres, dan kan ik u wellicht verder helpen. Fijne dag nog! Groetjes Charissa van FRIS
Negatieve ervaring: Terrible company. If you have a issue, you have to wait several months (or even more)! They can't fix direct debits for many months. Many issues were rejected to fix without any reason. That's very sad.
Negatieve ervaring: Worst people to deal with. Have a leak and damage from previous tenants that the technical manager hasn't approved since October 2022, I have to call for updates each time. We can't use our shower basin because of this, but we're just a number and an income. Stay clear of this company if you have a choice.
Negatieve ervaring: Een slecht bedrijf is nog te aardig verwoord voor Fris. Servicekosten afrekening die al maanden voortduurt, huur-overeenkomsten met diverse clausules waar volgens juridisch loket geen hout van klopt, slecht contact en ga zo maar door. Als je ooit de keus hebt, blijf ver weg van Fris!
Negatieve ervaring: Naast een slechte ervaring tijdens het huren van een woning onder beheer van FRIS, vallen ze je ook daarna nog lastig. Zonder enige correspondentie hebben ze een incassobureau ingeschakeld voor zogenaamde rekeningen die we hebben ontvangen (n.b. lang na het terugstorten van de borg). Later bleek dat ze deze rekeningen naar ons achtergelaten adres bij FRIS hebben verstuurd, slordig! Het incassobureau gaat ongegeneerd door met hun vorderingen, en tot op heden hebben we nog niet alle rekeningen ontvangen van FRIS.
Beste meneer Scholte,
Wat vervelend! Ik help u graag om zaken recht te zetten. Per wanneer heeft u de woning verlaten? Is dat per 1 juli geweest? De verzending van de servicekosten facturen is namelijk rondom 1 juli geweest. Kan het zo zijn dat de verzending net uw verhuizing heeft gekruist?
Als u de factuur vervolgens niet betaald heeft, wat logisch is als u hem niet ontvangen heeft, dan wordt u herinnert via het incassobureau. Zo gaat dat inderdaad. Vervelend! Als het goed is heeft u geen extra kosten hoeven te betalen aan het incassobureau? Als dit wel het geval is dan kunt u mailen naar [email protected]. Wij zullen u dan direct helpen.
U schijft ook dat u nog niet alle rekeningen van ons ontvangen heeft, wat bedoeld u daar precies mee? Vriendelijk verzoek om uw uitleg te mailen naar [email protected] onder vermelding van uw vorige adres. Wilt u dan aangeven dat u reageert op uw Google Review.
Ik wens u nog een mooie dag toe vandaag. Met vriendelijke groet, FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: Via telephone ☎️ I didn't feel good atention.
Dear Diego,
We are sorry to read this.
Offcourse it is not our intention to make you feel bad.
How can we help you? Please contact us via [email protected]. If you can please explaint your situation, we will do our best to help you.
Have a nice day. Yours sincerely, FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: Huur nooit via Fris. Een nieuwbouw appartement via Fris gehuurd. De eerste 6 maanden in de stank (frituur)/geluidsoverlast gezeten van de bovenburen. Uiteindelijk bleek het een fout te zijn bij de aanleg. 5x op ons aandringen monteur langs geweest. 0,0 medewerking van Fris. Terugbellen/mailen hebben zij nog nooit van gehoord en wel netjes elke keer het volledige bedrag incasseren, terwijl ons woongenot een stuk minder was/er niet was. Vragen/verzoeken om een bedrag in mindering te brengen, worden direct naar de prullenbak verwezen. Wil je hier iets geregeld hebben, dan moet je de directeur mailen of de instantie van wie het pand is. Na 1,5 jaar willen ze nog de servicekosten van begin 2021 innen. Neem je gewoon je verlies.
Beste Tim,
Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je ontevreden bent over FRIS. We zouden je graag wat uitleg geven.
Het is gebruikelijk om de servicekosten eenmalig per jaar te incasseren. De maandelijkse servicekosten zijn gebaseerd op een schatting. De definitieve kosten worden altijd in het volgende jaar berekend, omdat dan de uiteindelijk gemaakte kosten bekend zijn. Het klopt dus dat je hiervan veel later een factuur hebt ontvangen.
Vervelend om te lezen dat het zo stroef verliep met het ventilatie probleem en de geluidsoverlast. Uiteraard doen wij ons best om het woongenot van onze bewoners zo hoog mogelijk te houden. Wij hebben er totaal geen baat bij als bewoners ontevreden zijn. Helaas zijn sommige reparatieverzoeken niet makkelijk op te lossen en kunnen veel tijd kosten.
Echter neemt dat niet weg, dat onze collega's je altijd vriendelijk te woord dienen te staan.
Als je nog contact met ons wilt naar aanleiding van dit bericht, dan kun je ons bereiken via [email protected]. We helpen je graag verder als je nog vragen of opmerkingen hebt.
Voor nu wensen we je nog een mooie dag toe vandaag.
Met vriendelijke groet, FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: Probeer al 2 weken een afspraak te maken over een verwarming die niet uit gaat. Iedere keer wordt er beloofd terug te bellen of een gezegd dat er een afspraak wordt gemaakt, maar er gebeurt weinig. Sinds 6 maanden zit ik bij deze partij, omdat mijn oude huurbaas het helaas heeft overgedragen aan Fris Management.
Beste Michael,
Wat vervelend dat je 2 weken hebt moeten wachten voordat je een afspraak had. Ik kan je een korte uitleg geven. Wij voeren onderhoud namelijk niet zelf uit. Wij hebben daarom te maken met onderaannemers. In jouw geval heeft de onderhoudspartij zelfs nog een andere partij moeten aansturen. Dit kost helaas tijd. Daarnaast zijn er gezien de huidige markt soms wat problemen met leveren van mensen en/of producten. Dat is heel vervelend, dat snap ik! Ik zie dat wij de onderaannemer toentertijd nog een tweede keer verzocht hebben, om contact met je op te nemen. Volgens mij hebben mijn collega’s deze melding prima opgepakt.
Ik zie ook dat het probleem ondertussen al is opgelost. Ik hoop dat de verwarming nu naar tevredenheid werkt. Voor een volgende keer mag je een dergelijke klacht sturen naar [email protected]. We kunnen dan direct actie voor je ondernemen. Ook als je wilt reageren op dit bericht, kun je ons via dit mailadres bereiken.
Ik wens je nog een mooie dag toe vandaag. Met vriendelijke groet, FRIS Vastgoed Management
Fantastische ervaring: Dik tevreden! Contact verliep vlekkeloos, snelle reactie op e-mails, top top… op kantoor bij ze geweest.. alleen blije gezichten .. vrolijke receptioniste
Beste Ulrich,
Wat een super mooie review heb je geplaatst over de medewerkers van FRIS. Dat lezen wij graag. Dankjewel daarvoor! Uiteraard staan we je in de toekomst ook graag voor je klaar :) We wensen je nog een mooie dag toe vandaag.
Met vriendelijke groet, FRIS Vastgoed Management
Fantastische ervaring: Leuke vastgoedorganisatie. “Echte mensen” zijn het zeker. Goed contact mee gehad en adequaat geholpen bij problemen.
Beste Wout, dankjewel voor je mooie review. Heel fijn om te lezen! Uiteraard staan we in de toekomst graag weer voor je klaar.
Wij wensen je nog een mooie dag toe vandaag. Met vriendelijke groet, FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: I would not recommed renting with FRIS as this is a company that works friendly and well in the begining, but cannot handle household issues properly, making them unsuitable for the long run. The company that they outsource gas manteinance came to my house two days ago for the annual check-up and everything that was working just fine turned out to be currently the third day without gas in the house. No warm water, no heater... It has been more than 16 calls trying to solve this inconvenience, lots of misinformation from their side who even put me in contact with a different business that does not work either with gas or heating issues for, in the end, have to wait until next Tuesday (meaning 7 days in total without having ANY GAS). Since this problem was created on their end and they specify that in emergency cases we would be covered (the emergency number is not even picking up), I just want to clarify that 7 days does not configure emergency any longer, they were contacted when it was NOT a holiday and it is completely unprofessional to use holidays as an excuse to postpone something that is basic and fundamental like this.
Negatieve ervaring: Onprofessionele, zeer slechte organisatie die service niet belangrijk vindt. Trage afhandeling van gebreken, van het kastje naar de muur worden gestuurd: beroerde communicatie! Simpele meldingen voor een filter vervangen moet al ruim 2 (!) maanden duren. Dit is zeker geen aanrader! Schandalig dat een bedrijf zo te werk gaat! Update 22-12-2021: Naar aanleiding van de reactie van Fris heb ik nogmaals de lijst met openstaande punten doorgestuurd en is vrijwel alles opgelost. Jammer dat na een noodkreet pas snel actie wordt ondernomen. Ik hoop dat in de toekomst de dienstverlening wordt verbeterd door sneller actie te ondernemen op meldingen en rechtstreeks de bedrijven voor herstelwerkzaamheden worden benaderd.
Beste Ricardo,
Wat vervelend dat je dit zo ervaart, dat is zeker niet de bedoeling. Ik verzoek je vriendelijk om contact op te nemen met ons via [email protected]. Zou je hierin de punten willen vermelden die nog open staan? Je mag ook mijn naam erbij zetten, Meijer, wij hebben al eerder contact gehad. Dan kan ik even meekijken.
Voor nu wens ik je een mooie dag toe.
Met vriendelijke groet,
FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: Worst management company we have ever dealt with. We had starting paying for out apartment two months before moving in, the day we had planned to move in the person who was supposed to bring us the key had lost it, meaning we had to pay for a night at a hotel, which was promised to be payed for by the team. In the end they did not pay for it as three months later the person who had made the promise "no longer worked there". Within the first month of living here the power went out, in turn the stove broke, for over a month we were left without a stove, meaning that we had to spend hundreds of euros on delivery. Now our oven is broken and for the past 8 weeks we have tried to get in contact with them which is impossible. I do not recommend moving in anywhere with FRIS as their management. No matter how "luxurious" the building may seem
Dear Sara,
I am sorry to read this review. We definitely do not want you to feel this way. Is it possible for you to send an e-mail to [email protected] with your address and these notifications. Please also mention my name, Meijer, so I can keep an eye on the progress for you.
For now I wish you a nice day.
Yours Sincerely,
FRIS Vastgoed Management
Fantastische ervaring: Na wat langer heen (en ook weer) gezeur is alles dan toch nog goed gekomen; in de woning is de elektrische bedrading (daterend van rond 1949) vernieuwd en aarding overal aangebracht (en dus ook de stopkontakten). Ik raad eenieder aan die voor een soortgelijk probleem staat, de bepalingen omtrent de nederlandse elektriciteitsnormen goed te bestuderen, ook het internet en te bespreken met een vakman van jouw (!) keuze. Het maakt nogal wat uit of de nieuwe leidingen door de bestaande (meestal ijzeren) buizen kan worden getrokken of dat nieuwe leidingen op de muren worden getackerd (brrr). Bij ons was het van voordeel dat de electricien lokaal de situatie (van soortgelijke woningen in Den Haag-west) goed kende en dus onmiddelijk wist wat hoé te doen was. Het kost wellicht wat energie om aan de telefonistes van de verschillende instanties (huisbaas, objectmanager, pandbrigade, stadhuisafdelingen) voorbij te komen, maar na een jaartje soebatten mag het resultaat er zijn. Hulde aan allen, vooral aan mijzelf (als je begrijpt wat ik bedoel).. (PS. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen de bedrading van 70 jaar oud - met katoen en brokkelende latex omhuld - te laten voor wat 'ie is. Vroeg of laat kun je dan genieten van een spektakel waarbij vergeleken de paletten-fik op Scheveningen een lachertje is). Ik hoop dat ieder zijn verantwoording kent en naleeft.
Fantastische ervaring: FRIS neemt klachten en andere mankementen aan woningen hoog op en laat door middel van goede bereikbaarheid en service zien dat het de bewoners van woningen serieus neemt.
Beste Demis Verwaijen, wat fijn om te lezen dat je tevreden bent met onze dienstverlening. Hartelijk dank dat je de tijd genomen hebt om dit kenbaar te maken.
Wij wensen je nog een fijne dag toe en staan uiteraard ook een volgende keer klaar om je van dienst te zijn! Hartelijke groet, FRIS Vastgoed Management
Fantastische ervaring: Niet alleen voor de reguliere dingen die je als huurder tegenkomt kun je vertrouwen op een plezierige en professionele afwikkeling door Charissa en Daphne van FRIS. Ook bij wat gevoeliger kwesties, die soms met buren spelen, kun je op ze rekenen bij het diplomatiek maar doortastend oplossen daarvan. Chapeau!
Beste Bert Kleine Deters,
Wat fijn om te lezen dat je tevreden bent met de dienstverlening van onze medewerkers. Hartelijk dank dat je de tijd genomen hebt om dit kenbaar te maken.
Wij wensen je nog een fijne dag toe en staan uiteraard ook een volgende keer klaar om je van dienst te zijn!
Hartelijke groet, FRIS Vastgoed Management
Negatieve ervaring: no answers on mails concerning rent repair issues. Have to call back many times because right person not there. Many promises to call back never happens. don’t take issues seriously
Dear Mr. vd Boom, We are sorry to read that you are dissatisfied with our service. We are happy to help you and get in touch with you. Feel free to call us at 020 - 301 77 30 or send an e-mail to [email protected]. With kind regards, FRIS.
Positieve ervaring: Very nice real estate service and always supportive. The houses/apartments are located in the prime location and nice service
Dear Knunal Lakhani, thank you for your review! We are happy to hear that you are so satisfied with our services. Greating FRIS.
Negatieve ervaring: Onprofessioneel bedrijf, slecht bereikbaar en slechte service!!!
Beste Arden Aykaz, wat vervelend om te horen dat u ontevreden bent. Wij komen graag met u in contact om u te helpen. Als u in de gelegenheid bent, zou u dan ons willen bellen (020 - 301 77 40) of ons willen mailen ([email protected])? Dan helpen wij u. Wij zien uw contactopname graag tegemoet! Met vriendelijke groet, FRIS
Negatieve ervaring: Wat een slechte beheerder is dit.
Negatieve ervaring: Slechte en onvriendelijke ‘service’. Geen enkele aandacht voor het welzijn van de huurders, maar wel hoge servicekosten.
Beste meneer Heijermans, We vinden het vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over onze service. Wij helpen je graag en komen graag met je in contact. Bel ons gerust via 020 - 301 77 30 of stuur een e-mail naar [email protected]. Met vriendelijke groet, FRIS.
Negatieve ervaring: Incredibly slow and disorganized!!! People are friendly on the phone. The problem is you can basically never reach anyone from the headquarters and you're then redirected to an external phone company who is not able to login to the system to see what is going on 9 out of 10 cases. They should start hiring more staff to deal with this, because service is basically non-existant now! We moved into a building from FRIS end of october and still don't have our name on the bell end of January although we have asked for it in the first week of living there. Called again in January and were told that they had not requested it yet - seriously?! Update: Beginning of february we now have a name sign with the names spelled incorrectly - can it get any worse?! Since moving in there are still little maintenance works that have to be done from the previous renters and although Huybrechts & Jansen (their facility manger service) inspected everything in October, nothing has been done yet although it was promised months ago. Update in february: Still nothing, no reaction to emails and calls. We have called about 10+ times since moving in and have written several emails. It takes ages for them to respond in the first place and then promises are made, but nothing happens. This is so frustrating and really don't know how it could get any worse! Update: Have requested the house rules on 4th of May 2020. After 3 emails and 1 phone call in which they promised to send it asap, nobody was able to send us a simple standard document within 1 month. So all of the above is no coincidence, unfortunately is the standard. Update to the Update: It's end of July now and I've given up... The reply of the owner tops it all. Writing a standard response providing me with a phone number and email where you either get stuck with someone who cannot help you or a email where you don't get any responses doesn't help at all.
Dear Kai Sigel, We are sorry to read that you are dissatisfied with our service. We would like to help you. If possible, we would like to get in touch with you by phone (003120-3017730 ) or e-mail ([email protected]). We look forward to your e-mail or phone call. Greetings FRIS
Negatieve ervaring: STAY AWAY FROM THIS AGENCY! Everything at FRIS works poorly. We rented a flat in the center of Amsterdam, with a ridiculously high rent. Since the beginning, the flat had several problems, the most serious was the heating system that never worked - can you imagine the winter in Amsterdam without heating?! Crazy! We spent months calling the agency, every time they passed the call to different people, so it is difficult for you to understand who is responsible for your flat. After endless calls, the maintenance technicians finally came to the flat, but they were unable to solve the problem - and FRIS didn't care and continued to collect the full rent as if it was nothing. Finally, due to the Covid-19 situation, we had to terminate the contract. Despite the extraordinary situation, and even thogh we left the flat in perfect conditions and found new tenants to replace us, FRIS still charged us a fee of 660 euros to end the contract! Surreal. A complete scam... Terrible experience, I really got tired of dealing with them. So follow my advice: stay away!
Negatieve ervaring: After trying to contact them 3 times over a period of two months, I still need to receive a single email back. Not even an out-of-office or other type of automated response; nothing. Our elevator has been broken for nearly 2 weeks now. After contacting them twice, zero response... The paper disposal containers are overflowing; they did adress this in an weekly newsletter, still for the past month nothing happened, it just keeps growing. We pay a hefty service-cost price every month... a working elevator is the least they could do.
Negatieve ervaring: Ongelooflijk slechte service, afspraken worden niet nagekomen. Moeten overal zelf achteraan.
Beste Michiel Renty, wat vervelend om te horen dat je ontevreden bent. Wij komen graag in contact met jou om je te helpen. Ben je in de gelegenheid om een e-mail te sturen naar [email protected] of te bellen naar 020 - 301 77 30? Wij zien jouw e-mail of telefoontje graag tegemoet. Groetjes FRIS
Negatieve ervaring: Dramatisch bedrijf. Totaal niet klantvriendelijk en klantbewust. Ik loop al bijna een half jaar mijn probleem te melden. Er worden beloften gedaan maar niet nagekomen. Vrijwel geen communicatie naar de klant. Ik heb meerdere personen gecontact. Ik zal geen namen noemen vanwege de privacy maar heb o.a.contact gehad met de directeur. Ik heb veel meegemaakt wat betreft slechte service bij bedrijven maar zo slecht als bij Fris nog nooit.
Negatieve ervaring: Mijn ervaringen met Fris zijn als frustrerend te omschrijven. Frustrerend omdat ik met eenvoudige vragen; kan ik aub de meter eindstanden doorkrijgen omdat de energieleveranciers daarom vragen voor een eindafrekening, en wanneer mag ik mijn 2 maanden borg op mijn rekening verwachten, niet beantwoord worden. Op de vraag per mail wordt niet gereageerd dus dan maar blijven bellen. "we noteren uw nummer, u wordt teruggebeld". Ja, maar wanneer dat is de vraag. Dus dan maar blijven bellen. Krijg je uiteindelijk het gevoel, na 5(!) verschillende medewerkers te hebben gesproken, dat het wel heel erg vervelende vragen zijn die je stelt. Overigens niet anders dan de vragen die ik hier beschrijf. Na doorvragen over terugbetaling van de borg werd zelfs gesuggereerd dat mijn "vervelende" telefoontje mogelijk wel eens tot gevolg zou kunnen hebben dat ik hierdoor langer zou moeten wachten, kan ik niet anders tot de conclusie komen dat er nog wel wat winst te halen zou zijn in klantvriendelijkheid - en heb dit ook verwoord. De wijze van afhandeling van vragen, maar voornamelijk de wijze waarop ik te woord werd gestaan door de verantwoordelijke persoon (het géén begrip kunnen opbrengen voor de frustratie die volgde op het maar moeten blijven bellen omdat eenvoudige vragen niet werden beantwoord) hebben bij mij geen positieve indruk achtergelaten van de organisatie. En dan heb ik het nog niet gehad over eerder aangevraagde, maar niet of gedeeltelijk uitgevoerde reparatieverzoeken. Niet om elke medewerker van Fris over één kam te scheren, want dat zou niet fair zijn, maar mijn algehele indruk is er niet een die aanbeveling verdient.
Beste Danyel Verhoeven, wat vervelend om te lezen dat je ontevreden bent. We beantwoorden graag je vragen en willen je helpen met het oplossen van de problemen in je woning. Daarvoor komen we graag met je in contact. Als je nog een keer een berichtje zou kunnen sturen van [email protected], dan nemen wij contact met jou op. Bellen mag uiteraard ook ( 020 - 301 77 30). Groetje FRIS
Negatieve ervaring: Problemen met de woning worden niet opgelost
Beste Isabel, We vinden het jammer om te lezen dat je ontevreden bent. Mijn collega neemt graag contact met jou op. Wil je ons jouw contactgegevens e-mailen naar [email protected]? Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met jou op. Groetjes FRIS.
Negatieve ervaring: This company is withholding my parking space! I have been paying for it for months and they won't answer my e-mails and are useless on the phone! I've paid almost 400 eur so far for something they are witholding!!! This is theft! I have called and e-mailed this company countless times. Seriously if you can STEAR CLEAR.
Dear Kristen Lutx, We are sorry to read that you are dissatisfied. We would like to help you. If possible, we would like to get in touch with you by phone (003120-3017730 ) or e-mail ([email protected]). We look forward to your e-mail or phone call and to solving this problem. Greetings FRIS
Negatieve ervaring: Menig maal een afspraak geprobeert te maken, telkens minstens 6 dagen wachten op antwoord. Dit bedrijf is een no-go voor mij.
Beste Riley, We vinden het jammer om te horen dat je ontevreden bent. Wij komen graag met je in contact om je helpen. Wil je ons jouw contactgegevens e-mailen naar [email protected]? Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met jou op. Groetjes FRIS.
Negatieve ervaring: Prutsers eerste klas. Ongehoord hoe ze reageren (of überhaupt niet) op simpele kwesties. Nemen totaal geen verantwoordelijkheid voor gebreken aan ons woningcomplex. In dit geval Floor aan de Wibautstraat. Geven letterlijk niet thuis. Kapotte toegangsdeur (totaal verkeerd ontwerp) wordt telkens gemaakt (na weken wachten) en gaat hoe kan het ook anders opnieuw stuk. Er wordt totaal niet nagedacht over een oplossing op de lange termijn. Nee, wat doet Fris? Die wijst naar de bewoners. En die moeten dan ook nog voor de kosten opdraaien. Bespottelijk. Tip voor als je gaat huren bij Fris: neem een huurrecht advocaat.
Beste Philip Sonneveldt, wat vervelend om te horen dat je ontevreden bent. Wij komen graag met jou in contact om het probleem op te lossen. Wil je ons een e-mail sturen met jouw gegevens ([email protected])? Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met jou op :-). Bellen mag uiteraard ook, 020 - 301 77 30. Groetjes FRIS.
Negatieve ervaring: We zitten al bijna een jaar met een vloer die bij de voordeur omhoog is gekomen door vochtwerking waardoor de voordeur niet eens meer goed open en dicht gaat. We hebben al veel onderhoudsverzoeken gedaan om dit te verhelpen, telkens komt er een nieuwe reparateur die de situatie komt opnemen, belooft dan vervolgstappen, en dan hoor je vervolgens helemaal niks meer.
Hallo Bart, wat vervelend om te horen. We komen graag met jou in contact om dit probleem op te lossen. Zou je een e-mail kunnen sturen naar [email protected] met jouw gegevens, zodat wij contact met jou kunnen opnemen? Bedankt! Groetjes FRIS.
Negatieve ervaring: Waardeloos. Kost uren om juiste persoon aan de telefoon te krijgen, ze weten zelf niet wie het onderhoud uit voert en als er iets getepareerd moet worden ga dr maar van uit dat het zeker 2 mnd duurt voordat offerte van hun eigen aannemer getekend is, dus ben je 3 mnd verder voordat t gerepareerd wordt!
Beste Karin, wat vervelend dat je ontevreden bent over onze services. Als je in de gelegenheid bent dan nemen wij graag contact met je op om hierover te praten en om het probleem op te lossen. Wil je ons een e-mail sturen met jouw gegevens ([email protected])? Dan nemen wij contact met jou op. :-) Groetjes FRIS
Negatieve ervaring: This is the most aweful real estate organisation I ever dealt with in my life. As an expat I have rented an appartment via this corporation , and everything what could go wrong went wrong. Their administration is a big mess, their technical services badly organised and the people extremely rude on the phone. I have instructed my employer to reach out for another supplier. Very, very dissapointed! Do yourself a favour and stay away from these charlatans!
Dear Mrs. Harper, We are sorry to hear that you are dissatisfied with our service. If possible, we would like to get in touch with you by phone (003120-3017730 ) or e-mail ([email protected]) to talk about this and see if there is something we can do for you. We look forward to your e-mail or phone call. Greetings FRIS
Positieve ervaring: Bij een telefonisch gesprek netjes te woord gestaan en betreft de afspraken wat er gemaakt word zijn we zeer tevreden. Veel succes.
Negatieve ervaring: Unprofessional towards renters, very poor in communicating and or problem solving. By far the worst housing company I have ever dealt with And after more issues I think the only thing that has to be done is to file an official complaint towards the ACM authority
Dear Maurice van Son, We are sorry to hear that you are dissatisfied with our service. We would like to get in touch with you by phone (003120-3017730 ) or e-mail ([email protected]), so that we can help you. We look forward to your e-mail or phone call. Greetings FRIS
Fantastische ervaring: Friendly and helping
Laat uw mening over FRIS Property Management:
FRIS Property Management verschijnt in de volgende vermeldingen:
Andere makelaarskantoren die u mogelijk interesseren


Heimstaden Nederland

A'dam Good Story

NWWI Taxatie Amstelveen


Chris Constant Makelaardij B.V.



Mooijekind Vleut Makelaars Amsterdam

MV Aankoopmakelaars & Taxateurs


DAM Housing

Damstede Makelaardij Amstelveen Makelaars

A Plus Apartments
Voeg uw makelaarskantoor gratis toe aan onze directory
Als u een makelaarskantoor beheert en in onze gids wilt verschijnen, stuur ons dan uw bedrijfsgegevens en u kunt volledig gratis verschijnen.